Sprzedaż Audi we wszystkich regionach świata nadal rośnie. W sierpniu była większa w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 14,9 procent, osiągając ilość 108,1 tysięcy sprzedanych aut. Od początku roku, samochody marki Audi zakupiło 961 tys. klientów, o 12,7 procent więcej niż w roku ubiegłym. Przyczyniła się do tego dobra sprzedaż luksusowych limuzyn, a także modeli Audi Q3 i Audi A1 Sportback. Szczególnie duży wzrost Audi zanotowało w Chinach (+24,0%). Sierpień był dla marki również kolejnym rekordowym miesiącem w USA (+13,0%). W Europie, mimo trudnej sytuacji w niektórych krajach europejskich i pomimo zmiany modelowej dotyczącej A3, Audi zanotowało ośmioprocentowy wzrost. Nowa generacja Audi A3 – kompaktu w segmencie premium - na pierwszych rynkach europejskich pojawiła się pod koniec sierpnia.
"Nowe Audi A3 pojawiło się na rynku we właściwym czasie. Zarówno w Europie, jak i w USA i w Chinach. W nadchodzących latach, dzięki rodzinie A3, chcemy umocnić znaczącą pozycję w segmencie kompaktowych samochodów premium" – podsumował wyniki Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi AG. "W całym cyklu produkcyjnym nowego A3, zamierzamy sprzedać znacznie więcej egzemplarzy niż w przypadku poprzednich generacji, które również świetnie się sprzedawały." – dodał Rupert Stadler. Dotychczas Audi wprowadziło na rynek prawie 1,877 mln egzemplarzy wcześniejszego modelu A3. Luca de Meo, od 1 września 2012 członek Zarządu ds. marketingu i sprzedaży stwierdził: "Nowe modele, takie jak Audi A3 i unowocześnione Audi Q5, które niebawem pojawi się w salonach dealerskich, jeszcze bardziej umocnią pozycję Audi na trudnych rynkach europejskich."
Od stycznia do sierpnia, Audi AG zwiększyło obroty w Europie o 3,6 procent, osiągając wielkość 501,9 tys. sprzedanych aut. Dzięki temu, producent po raz pierwszy od ośmiu miesięcy osiągnął na rodzimym kontynencie sprzedaż przekraczającą pół miliona egzemplarzy.
Do wzrostu w sierpniu przyczyniły się trzy największe rynki europejskie. W Niemczech sprzedaż Audi wyniosła 20 180 egzemplarzy i w porównaniu z sierpniem 2011 wzrosła o 9 procent. Udział marki w rynku, w sierpniu tego roku, wyniósł 10 proc. - najwięcej w całej historii Audi. Sukces na rodzimym rynku, to przede wszystkim zasługa modeli A1 Sportback, Q3 i A6 Avant. W Wielkiej Brytanii, gdzie sierpień tradycyjnie jest słabym handlowo miesiącem, Audi sprzedało 4 144 pojazdów i zamknęło miesiąc wynikiem o 14,7 procent lepszym niż w roku ubiegłym. We Francji, gdzie sprzedano 3706 egzemplarzy, zanotowano wzrost o 13,8 proc., co potwierdziło wiodącą w tym kraju pozycję Audi, jako producenta samochodów klasy premium.
Podczas gdy w sierpniu popyt na pojazdy marki Audi we Włoszech był mniejszy (-3,9%, 2408), niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego, sprzedaż wyraźnie wzrosła w Hiszpanii (+7,5%, 2270), Austrii (+15,4%, 1463), Szwajcarii (+62,5%, 1661) oraz w Turcji (+42,3%, 1198). Szczególnie duży wzrost w ubiegłym miesiącu Audi ponownie odnotowało w Rosji. Do rąk rosyjskich klientów oddano 2972 pojazdów, co dało w porównaniu z sierpniem 2011 wzrost o 47,9 procent. Podobnie jak w Rosji, również na wielu innych rynkach motorem sprzedaży było Audi Q3. W Europie sprzedano łącznie w tym roku już prawie 52 tysiące tego modelu.
W sierpniu, pierwsi klienci w Chinach odebrali kluczyki swoich kompaktowych SUV’ów, Audi Q3. Również dwa pozostałe modele SUV marki Audi przyczyniły się do większej o 24 procent sprzedaży w Państwie Środka. Sprzedano tu łącznie 34,8 tysiące samochodów Audi. Popyt na Q7 wzrósł w porównaniu z sierpniem 2011 o 39,4 procent, a sprzedaż modelu Q5 była większa o 34,1 procent i wyniosła 7316 egzemplarzy. Bardzo dużym zainteresowaniem wśród chińskich klientów cieszyło się w sierpniu również Audi A7 Sportback. W Chinach sprzedano 1008 egzemplarzy tego luksusowego Coupé. Łącznie, Audi na największym swoim rynku sprzedało w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku 261 548 aut, o 33,1 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Poza Chinami i Rosją, Audi zanotowało zwiększone zainteresowanie na innych rozwijających się rynkach. W Indiach sprzedaż wzrosła w stosunku do sierpnia roku ubiegłego o 42,4 procent i wyniosła 726 egzemplarzy, natomiast w Brazylii - o 9,8 proc. (550 sprzedanych aut). Wysokie, dwucyfrowe wskaźniki wzrostu Audi osiągnęło także w RPA (+35,0%, 1500) i w Korei Południowej (+38,5%, 1260).
Jeszcze większą sprzedaż w USA, Audi zawdzięcza głównie nowym generacjom Audi A4 i A5, które niedawno pojawiły się w salonach. Audi of America sprzedało w sierpniu bieżącego roku 11 527 egzemplarzy tych modeli, co dało wzrost o 13 procent. Sprzedaż Audi Q7, luksusowego modelu SUV, wzrosła natomiast o 32,1 proc. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku, w Stanach Zjednoczonych Audi sprzedało 88 392 pojazdów, notując tym samym wzrost o 17,5 procent.
Znaczący udział w sukcesie miało Audi A6 Limousine. W USA od stycznia do sierpnia tego roku sprzedano 11 844 egzemplarzy tego modelu, czyli dwa razy tyle, co w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
Od stycznia do sierpnia, Audi AG zwiększyło obroty w Europie o 3,6 procent, osiągając wielkość 501,9 tys. sprzedanych aut. Dzięki temu, producent po raz pierwszy od ośmiu miesięcy osiągnął na rodzimym kontynencie sprzedaż przekraczającą pół miliona egzemplarzy.
Do wzrostu w sierpniu przyczyniły się trzy największe rynki europejskie. W Niemczech sprzedaż Audi wyniosła 20 180 egzemplarzy i w porównaniu z sierpniem 2011 wzrosła o 9 procent. Udział marki w rynku, w sierpniu tego roku, wyniósł 10 proc. - najwięcej w całej historii Audi. Sukces na rodzimym rynku, to przede wszystkim zasługa modeli A1 Sportback, Q3 i A6 Avant. W Wielkiej Brytanii, gdzie sierpień tradycyjnie jest słabym handlowo miesiącem, Audi sprzedało 4 144 pojazdów i zamknęło miesiąc wynikiem o 14,7 procent lepszym niż w roku ubiegłym. We Francji, gdzie sprzedano 3706 egzemplarzy, zanotowano wzrost o 13,8 proc., co potwierdziło wiodącą w tym kraju pozycję Audi, jako producenta samochodów klasy premium.
Podczas gdy w sierpniu popyt na pojazdy marki Audi we Włoszech był mniejszy (-3,9%, 2408), niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego, sprzedaż wyraźnie wzrosła w Hiszpanii (+7,5%, 2270), Austrii (+15,4%, 1463), Szwajcarii (+62,5%, 1661) oraz w Turcji (+42,3%, 1198). Szczególnie duży wzrost w ubiegłym miesiącu Audi ponownie odnotowało w Rosji. Do rąk rosyjskich klientów oddano 2972 pojazdów, co dało w porównaniu z sierpniem 2011 wzrost o 47,9 procent. Podobnie jak w Rosji, również na wielu innych rynkach motorem sprzedaży było Audi Q3. W Europie sprzedano łącznie w tym roku już prawie 52 tysiące tego modelu.
W sierpniu, pierwsi klienci w Chinach odebrali kluczyki swoich kompaktowych SUV’ów, Audi Q3. Również dwa pozostałe modele SUV marki Audi przyczyniły się do większej o 24 procent sprzedaży w Państwie Środka. Sprzedano tu łącznie 34,8 tysiące samochodów Audi. Popyt na Q7 wzrósł w porównaniu z sierpniem 2011 o 39,4 procent, a sprzedaż modelu Q5 była większa o 34,1 procent i wyniosła 7316 egzemplarzy. Bardzo dużym zainteresowaniem wśród chińskich klientów cieszyło się w sierpniu również Audi A7 Sportback. W Chinach sprzedano 1008 egzemplarzy tego luksusowego Coupé. Łącznie, Audi na największym swoim rynku sprzedało w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku 261 548 aut, o 33,1 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Poza Chinami i Rosją, Audi zanotowało zwiększone zainteresowanie na innych rozwijających się rynkach. W Indiach sprzedaż wzrosła w stosunku do sierpnia roku ubiegłego o 42,4 procent i wyniosła 726 egzemplarzy, natomiast w Brazylii - o 9,8 proc. (550 sprzedanych aut). Wysokie, dwucyfrowe wskaźniki wzrostu Audi osiągnęło także w RPA (+35,0%, 1500) i w Korei Południowej (+38,5%, 1260).
Jeszcze większą sprzedaż w USA, Audi zawdzięcza głównie nowym generacjom Audi A4 i A5, które niedawno pojawiły się w salonach. Audi of America sprzedało w sierpniu bieżącego roku 11 527 egzemplarzy tych modeli, co dało wzrost o 13 procent. Sprzedaż Audi Q7, luksusowego modelu SUV, wzrosła natomiast o 32,1 proc. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku, w Stanach Zjednoczonych Audi sprzedało 88 392 pojazdów, notując tym samym wzrost o 17,5 procent.
Znaczący udział w sukcesie miało Audi A6 Limousine. W USA od stycznia do sierpnia tego roku sprzedano 11 844 egzemplarzy tego modelu, czyli dwa razy tyle, co w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
źródło: Audi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz