Za tydzień na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo - V40 R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze sportowymi hot hatchami.
Sportowy hot hatch
Zewnętrzny design V40 R-Design wyróżnia metalowa krata chłodnicy, sportowy dyfuzor, podwójna rurą wydechowa, pięcioramienne felgi (w wersji 17” i 18”) oraz nowy kolor lakieru – Rebel Blue. Nowa barwa została zainspirowana modelem Volvo C30 Polestar. Wersja R-Design może również zostać zestawiona z innymi sześcioma opcjami kolorystycznymi. Wszystkie te zmiany mają na celu wzmocnienie dynamicznego i sportowego charakteru auta.
V40 R-Design został zaprojektowany z myślą o kierowcach kochających dobre osiągi oraz sportowe właściwości jezdne. Zwracaliśmy uwagę na każdy detal nie tylko w stylistyce auta, ale także w zawieszeniu i układzie kierowniczym – powiedział Lex Kerssemakers, starszy wiceprezes ds. strategii produktu i zarządzania linią pojazdów w Volvo Car Corporation.
Nowe cyfrowe zegary
Volvo V40 R-Design, tak jak standardowa wersja V40 zostało wyposażone w cyfrowe zegary z trzema układami o różnej konfiguracji i funkcjonalności – Elegance (elegancja), Eco (ekologia) i Performance (osiągi). Jednak w przypadku R-Design wszystkie tryby wyświetlane są w tym samym, jasnoniebieskim kolorze.
Tapicerka foteli została wykonana z połączenia czarnej matowej i perforowanej skóry. Ich zwieńczeniem jest wyszywane logo R-Design z błękitną literą „R”.
Zmiany we wnętrzu obejmują również specjalnie zaprojektowaną kierownicę, dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny oraz sportowe pedały. Wyjątkowy charakter modelu R-Design podkreśla także czarna podsufitka oraz wykończenie deski rozdzielczej niebieską nicią.
Fotele i nowe detale, montowane w V40 R-Design, uwypuklają jeszcze bardziej nasze szwedzkie korzenie. R-Design spodoba się w szczególności nabywcom, którzy uwielbiają szybką jazdę oraz wyrazisty design – powiedział Lex Kerssemakers.
Silnik T5 i sportowe podwozie
Wersję R-Design można zestawić ze wszystkimi silnikami dostępnymi dla nowego Volvo V40 – od silnika diesla D2 o mocy 115 KM i emisją CO2 na poziomie 94 g/km (3,6 l/100 km), po najmocniejszy benzynowy pięciocylindrowy silnik turbo T5 o mocy 254 KM.
Samochód może zostać również wyposażony w podwozie sportowe, obniżone w stosunku do podwozia dynamicznego o 10 mm. W tej wersji sprężyny i amortyzatory są mocniej osadzone, dzięki czemu lepiej reagują podczas jazdy. A przednie kolumny McPhersona wyposażono w 25-milimetrowe tłoczyska.
Z tyłu V40 wyposażono w jednorurowe amortyzatory o tłumieniu kompresyjnym i zwrotnym przez ten sam zawór. Dzięki temu przepływ płynu jest krótszy i szybszy, co przekłada się na szybsze reakcje amortyzatora. Stabilizatory poprzeczne o zwiększonej średnicy również wpływają na bardziej dynamiczne prowadzenie auta bez konieczności rezygnacji z komfortu jazdy.
Nowe Volvo V40 R-Design będzie dostępne na wszystkich rynkach, na których oferowana jest standardowa odmiana modelu. Volvo Car Corporation prognozuje że ok. 10% wszystkich nabywców Volvo V40 wybierze wersję R-Design.
Z niecierpliwością oczekujemy w naszych salonach wersji R-Design i topowego silnika T5. Jak mogliśmy zaobserwować na przykładzie modelu S60 i V60 R-Design, sportowe wersje naszych aut przyczyniają się znacząco do wzrostu sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że nowe V40 R-Design wzmocni tę tendencję – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Zewnętrzny design V40 R-Design wyróżnia metalowa krata chłodnicy, sportowy dyfuzor, podwójna rurą wydechowa, pięcioramienne felgi (w wersji 17” i 18”) oraz nowy kolor lakieru – Rebel Blue. Nowa barwa została zainspirowana modelem Volvo C30 Polestar. Wersja R-Design może również zostać zestawiona z innymi sześcioma opcjami kolorystycznymi. Wszystkie te zmiany mają na celu wzmocnienie dynamicznego i sportowego charakteru auta.
V40 R-Design został zaprojektowany z myślą o kierowcach kochających dobre osiągi oraz sportowe właściwości jezdne. Zwracaliśmy uwagę na każdy detal nie tylko w stylistyce auta, ale także w zawieszeniu i układzie kierowniczym – powiedział Lex Kerssemakers, starszy wiceprezes ds. strategii produktu i zarządzania linią pojazdów w Volvo Car Corporation.
Nowe cyfrowe zegary
Volvo V40 R-Design, tak jak standardowa wersja V40 zostało wyposażone w cyfrowe zegary z trzema układami o różnej konfiguracji i funkcjonalności – Elegance (elegancja), Eco (ekologia) i Performance (osiągi). Jednak w przypadku R-Design wszystkie tryby wyświetlane są w tym samym, jasnoniebieskim kolorze.
Tapicerka foteli została wykonana z połączenia czarnej matowej i perforowanej skóry. Ich zwieńczeniem jest wyszywane logo R-Design z błękitną literą „R”.
Zmiany we wnętrzu obejmują również specjalnie zaprojektowaną kierownicę, dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny oraz sportowe pedały. Wyjątkowy charakter modelu R-Design podkreśla także czarna podsufitka oraz wykończenie deski rozdzielczej niebieską nicią.
Fotele i nowe detale, montowane w V40 R-Design, uwypuklają jeszcze bardziej nasze szwedzkie korzenie. R-Design spodoba się w szczególności nabywcom, którzy uwielbiają szybką jazdę oraz wyrazisty design – powiedział Lex Kerssemakers.
Silnik T5 i sportowe podwozie
Wersję R-Design można zestawić ze wszystkimi silnikami dostępnymi dla nowego Volvo V40 – od silnika diesla D2 o mocy 115 KM i emisją CO2 na poziomie 94 g/km (3,6 l/100 km), po najmocniejszy benzynowy pięciocylindrowy silnik turbo T5 o mocy 254 KM.
Samochód może zostać również wyposażony w podwozie sportowe, obniżone w stosunku do podwozia dynamicznego o 10 mm. W tej wersji sprężyny i amortyzatory są mocniej osadzone, dzięki czemu lepiej reagują podczas jazdy. A przednie kolumny McPhersona wyposażono w 25-milimetrowe tłoczyska.
Z tyłu V40 wyposażono w jednorurowe amortyzatory o tłumieniu kompresyjnym i zwrotnym przez ten sam zawór. Dzięki temu przepływ płynu jest krótszy i szybszy, co przekłada się na szybsze reakcje amortyzatora. Stabilizatory poprzeczne o zwiększonej średnicy również wpływają na bardziej dynamiczne prowadzenie auta bez konieczności rezygnacji z komfortu jazdy.
Nowe Volvo V40 R-Design będzie dostępne na wszystkich rynkach, na których oferowana jest standardowa odmiana modelu. Volvo Car Corporation prognozuje że ok. 10% wszystkich nabywców Volvo V40 wybierze wersję R-Design.
Z niecierpliwością oczekujemy w naszych salonach wersji R-Design i topowego silnika T5. Jak mogliśmy zaobserwować na przykładzie modelu S60 i V60 R-Design, sportowe wersje naszych aut przyczyniają się znacząco do wzrostu sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że nowe V40 R-Design wzmocni tę tendencję – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
źródło: Volvo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz