Od stycznia do końca sierpnia 2012 roku Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał na światowych rynkach 362.200 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów. W porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza to wzrost o 5,6 procent (I-VIII 2011: 343.100). Z tego na Europę przypadło 216.600 pojazdów, o 4,7 procent więcej, niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2011 roku (206.900). Sukces sprzedażowy odzwierciedla szeroka paleta modeli zaprezentowana podczas Wystawy Samochodów Użytkowych w Hanowerze.
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje na powierzchni około 10.000 m2 120 pojazdów. Oprócz serii Amarok, Caddy, Crafter i T5, wystawianych w hali 12, na zewnątrz pod specjalnym dachem można oglądać także 62 różne rodzaje zabudów i modyfikacji, wykonanych przez Volkswagena Samochody Użytkowe razem z renomowanymi partnerskimi firmami, specjalizującymi się w zabudowach specjalnych.
„Oferujemy naszym klientom nieograniczoną różnorodność rozwiązań transportowych, dostosowanych zarówno do wymagań ich codziennej pracy, jak i czasu wolnego” – powiedział dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. I dodaje: „Zróżnicowanie naszej palety produktów jest obok innowacyjnej techniki i stałej orientacji na klienta jednym z czynników, które pozwalają nam zwiększać sprzedaż.”
Sprzedaż w regionach
W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła od stycznia do sierpnia 2012 roku o dwa procent do 189.000 pojazdów (I-VIII 2011: 185.200). Z tego 83.000 pojazdów zostało sprzedanych w Niemczech, co oznacza wzrost o 3,5 procent (I-VIII 2011: 80.200). W Europie Wschodniej nabywców znalazło o 27,6 procent więcej użytkowych Volkswagenów, tzn. 27.600 aut (I-VIII 2011: 21.600). Sprzedaż wzrosła szczególnie na rynku rosyjskim – o 44 procent do 10.700 pojazdów (I-VIII 2011: 7.400).
Ogólnie w siedmiu pierwszych miesiącach 2012 roku liczba nowo zarejestrowanych miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów zmalała. Zachodnioeuropejski rynek tych samochodów skurczył się łącznie o 8,7 procent. W tym samym okresie Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował wzrost sprzedaży o 2,7 procent. „Nasza marka wypadła zatem znacznie lepiej od konkurencji na większości europejskich rynków” – wyjaśnił Scholz.
W takiej sytuacji Volkswagen Samochody Użytkowe umocnił pozycję rynkowego lidera. W Europie użytkowe Volkswageny, z udziałem w rynku wynoszącym 17,7 procent, zajęły czołową pozycję w statystyce nowo zarejestrowanych samochodów. Na niemieckim rynku udział wyniósł nawet 33,5 procent – co trzeci zarejestrowany nowy lekki samochód użytkowy jest z logo VW.
Także na rynkach pozaeuropejskich produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowały wzrost popytu: w Ameryce Południowej o 2,7 procent do 96.100 sztuk (I-VIII 2011: 93.600), w Afryce o 20,3 procent do 13.000 egzemplarzy (I-VIII 2011: 10.900) oraz o 64 procent w regionie Azji i Pacyfiku: 11.650 pojazdów (I-VIII 2011: 7.100). Z takimi wynikami marka pobiła do sierpnia 2012 roku na całym świecie dotychczasowe rekordowe wartości z ubiegłego roku.
Ekspozycja targowa
W centrum tegorocznej oferty targowej marki Volkswagen Samochody Użytkowe są koncepcje samochodów zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, napędy na wszystkie koła oraz zróżnicowane rozwiązania zabudów i modyfikacji nadwozia.
Przykładem może być Amarok Canyon: specjalny model tego pickupa powstał na bazie studyjnego samochodu, który na Genewskim Salonie Samochodowym wzbudził wielkie zainteresowanie miłośników sportów outdoorowych. W odpowiedzi na to zainteresowanie podjęto decyzję o wprowadzeniu wiosną 2013 roku Amaroka Canyon do sprzedaży, jako niezwykle atrakcyjny model specjalny.
Kolejny przykładem jest Cross Caddy. Jak inne modele „Cross” – Polo, Golf i Touran – także uniwersalny Cross Caddy stanowi pomost między MPV a SUVami, łączy zatem zmienność vana z wytrzymałością samochodu terenowego. Ze swoją stylistyką i możliwościami offroad Cross Caddy od wiosny 2013 roku wzbogaci nie tylko serię modeli Caddy, lecz także cieszącą się popularnością rodzinę Cross-Lifestyle.
Z okazji 30-tych urodzin tego popularnego modelu Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje wyjątkowo atrakcyjny egzemplarz: model specjalny Caddy Edition 30. Wyposażony jest w 17-calowe koła ze stopu metali lekkich i można go rozpoznać po kontrastowym, czarnym lakierze dachu, relingów i listew ochronnych. Dla Caddy Edition 30 Volkswagen oferuje silnik TDI 125 kW, najmocniejszy silnik dostępny fabrycznie dla Caddy. Przyspiesza on kompaktowego vana do prędkości maksymalnej 196 km/h, a moment obrotowy 350 Nm zapewnia doskonałą siłę ciągu i czyni ten wyjątkowy samochód dostawczy najbardziej dynamicznym Caddy w historii.
Wszystkie modele Caddy będą dostępne od jesieni tego roku opcjonalnie z bi-ksenonowymi reflektorami z funkcją dynamicznego i statycznego doświetlania zakrętów. W tym przypadku energooszczędne diody pełnią funkcję świateł do jazdy w dzień. Caddy jest jedynym samochodem w segmencie miejskich samochodów dostawczych i vanów, dla którego oferowana jest taka opcja.
Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje również Transportera Edition – dla wszystkich, dla których klasyczna prosta biel jest zbyt mało wyrazista. Z czarnymi elementami stylistycznymi od dachu po 17-calowe lub nawet 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich oraz czarną folią na progach z napisem „Edition”, ten Transporter z pewnością zainteresuje nabywców samochodów użytkowych, którzy chcieliby mieć niezwykły furgon. Reflektory H7 ze światłami przeciwmgielnymi i funkcją statycznego doświetlania zakrętów, specjalny deseń tapicerki siedzeń i obszyta skórą kierownica świadczą o wyjątkowej pozycji tego modelu specjalnego. Transporter ten może być napędzany każdym z silników dostępnych dla serii T – benzynowych i wysokoprężnych – od TDI o mocy 75 kW/102 KM aż po najmocniejszy wariant benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 150 kW/204 KM.
Od jesieni 2012 roku oferowany będzie dla wszystkich wariantów modeli – Multivana, Caravelle, California lub Transportera – także najmocniejszy silnik wysokoprężny BiTurbo o mocy 180 KM, na życzenie z BlueMotion Technology. Ten pakiet, obejmujący system Start-Stop, funkcję rekuperacji i opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia, pozwala zmniejszyć zużycie paliwa przez wszystkie silniki TDI o 0,5 litra na 100 kilometrów. Na przykład Transporter Furgon z momentem obrotowym 400 Nm zużywa zaledwie 7 litrów oleju napędowego na 100 km. To kolejny niezaprzeczalny dowód kompetencji technicznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
„Oferujemy naszym klientom nieograniczoną różnorodność rozwiązań transportowych, dostosowanych zarówno do wymagań ich codziennej pracy, jak i czasu wolnego” – powiedział dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. I dodaje: „Zróżnicowanie naszej palety produktów jest obok innowacyjnej techniki i stałej orientacji na klienta jednym z czynników, które pozwalają nam zwiększać sprzedaż.”
Sprzedaż w regionach
W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła od stycznia do sierpnia 2012 roku o dwa procent do 189.000 pojazdów (I-VIII 2011: 185.200). Z tego 83.000 pojazdów zostało sprzedanych w Niemczech, co oznacza wzrost o 3,5 procent (I-VIII 2011: 80.200). W Europie Wschodniej nabywców znalazło o 27,6 procent więcej użytkowych Volkswagenów, tzn. 27.600 aut (I-VIII 2011: 21.600). Sprzedaż wzrosła szczególnie na rynku rosyjskim – o 44 procent do 10.700 pojazdów (I-VIII 2011: 7.400).
Ogólnie w siedmiu pierwszych miesiącach 2012 roku liczba nowo zarejestrowanych miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów zmalała. Zachodnioeuropejski rynek tych samochodów skurczył się łącznie o 8,7 procent. W tym samym okresie Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował wzrost sprzedaży o 2,7 procent. „Nasza marka wypadła zatem znacznie lepiej od konkurencji na większości europejskich rynków” – wyjaśnił Scholz.
W takiej sytuacji Volkswagen Samochody Użytkowe umocnił pozycję rynkowego lidera. W Europie użytkowe Volkswageny, z udziałem w rynku wynoszącym 17,7 procent, zajęły czołową pozycję w statystyce nowo zarejestrowanych samochodów. Na niemieckim rynku udział wyniósł nawet 33,5 procent – co trzeci zarejestrowany nowy lekki samochód użytkowy jest z logo VW.
Także na rynkach pozaeuropejskich produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowały wzrost popytu: w Ameryce Południowej o 2,7 procent do 96.100 sztuk (I-VIII 2011: 93.600), w Afryce o 20,3 procent do 13.000 egzemplarzy (I-VIII 2011: 10.900) oraz o 64 procent w regionie Azji i Pacyfiku: 11.650 pojazdów (I-VIII 2011: 7.100). Z takimi wynikami marka pobiła do sierpnia 2012 roku na całym świecie dotychczasowe rekordowe wartości z ubiegłego roku.
Ekspozycja targowa
W centrum tegorocznej oferty targowej marki Volkswagen Samochody Użytkowe są koncepcje samochodów zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, napędy na wszystkie koła oraz zróżnicowane rozwiązania zabudów i modyfikacji nadwozia.
Przykładem może być Amarok Canyon: specjalny model tego pickupa powstał na bazie studyjnego samochodu, który na Genewskim Salonie Samochodowym wzbudził wielkie zainteresowanie miłośników sportów outdoorowych. W odpowiedzi na to zainteresowanie podjęto decyzję o wprowadzeniu wiosną 2013 roku Amaroka Canyon do sprzedaży, jako niezwykle atrakcyjny model specjalny.
Kolejny przykładem jest Cross Caddy. Jak inne modele „Cross” – Polo, Golf i Touran – także uniwersalny Cross Caddy stanowi pomost między MPV a SUVami, łączy zatem zmienność vana z wytrzymałością samochodu terenowego. Ze swoją stylistyką i możliwościami offroad Cross Caddy od wiosny 2013 roku wzbogaci nie tylko serię modeli Caddy, lecz także cieszącą się popularnością rodzinę Cross-Lifestyle.
Z okazji 30-tych urodzin tego popularnego modelu Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje wyjątkowo atrakcyjny egzemplarz: model specjalny Caddy Edition 30. Wyposażony jest w 17-calowe koła ze stopu metali lekkich i można go rozpoznać po kontrastowym, czarnym lakierze dachu, relingów i listew ochronnych. Dla Caddy Edition 30 Volkswagen oferuje silnik TDI 125 kW, najmocniejszy silnik dostępny fabrycznie dla Caddy. Przyspiesza on kompaktowego vana do prędkości maksymalnej 196 km/h, a moment obrotowy 350 Nm zapewnia doskonałą siłę ciągu i czyni ten wyjątkowy samochód dostawczy najbardziej dynamicznym Caddy w historii.
Wszystkie modele Caddy będą dostępne od jesieni tego roku opcjonalnie z bi-ksenonowymi reflektorami z funkcją dynamicznego i statycznego doświetlania zakrętów. W tym przypadku energooszczędne diody pełnią funkcję świateł do jazdy w dzień. Caddy jest jedynym samochodem w segmencie miejskich samochodów dostawczych i vanów, dla którego oferowana jest taka opcja.
Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje również Transportera Edition – dla wszystkich, dla których klasyczna prosta biel jest zbyt mało wyrazista. Z czarnymi elementami stylistycznymi od dachu po 17-calowe lub nawet 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich oraz czarną folią na progach z napisem „Edition”, ten Transporter z pewnością zainteresuje nabywców samochodów użytkowych, którzy chcieliby mieć niezwykły furgon. Reflektory H7 ze światłami przeciwmgielnymi i funkcją statycznego doświetlania zakrętów, specjalny deseń tapicerki siedzeń i obszyta skórą kierownica świadczą o wyjątkowej pozycji tego modelu specjalnego. Transporter ten może być napędzany każdym z silników dostępnych dla serii T – benzynowych i wysokoprężnych – od TDI o mocy 75 kW/102 KM aż po najmocniejszy wariant benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 150 kW/204 KM.
Od jesieni 2012 roku oferowany będzie dla wszystkich wariantów modeli – Multivana, Caravelle, California lub Transportera – także najmocniejszy silnik wysokoprężny BiTurbo o mocy 180 KM, na życzenie z BlueMotion Technology. Ten pakiet, obejmujący system Start-Stop, funkcję rekuperacji i opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia, pozwala zmniejszyć zużycie paliwa przez wszystkie silniki TDI o 0,5 litra na 100 kilometrów. Na przykład Transporter Furgon z momentem obrotowym 400 Nm zużywa zaledwie 7 litrów oleju napędowego na 100 km. To kolejny niezaprzeczalny dowód kompetencji technicznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
źródło: Volkswagen
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz