PSA Peugeot Citroen nie ustaje w rozwoju programów mających na celu oferowanie klientom samochodów zoptymalizowanych pod względem emisji CO2 oraz zużycia paliwa, będąc tym samym europejskim liderem w tej dziedzinie.
Działania te dotyczą obecnie silników wysokoprężnych 1.6 HDi o mocach 92 i 115 KM, produkowanych w zakładach w Trémery we Francji. W celu poprawienia parametrów dotyczących zużycia paliwa oraz emisji związków węgla o około 6%, w jednostkach tych zastosowano następujące nowe rozwiązania technologiczne:
Nowa pompa oleju o zmiennym wydatku, który dokładnie dostosowuje się do potrzeb silnika.
Nowe oleje w silniku i skrzyni biegów o małej lepkości w celu ograniczenia strat mechanicznych spowodowanych tarciem.
Uszczelniacze wału korbowego nowej generacji, pozwalające zmniejszyć siłę dokręcania, a więc tarcie.
Zmodyfikowane koło pasowe paska alternatora w celu zmniejszenia napięcia paska.
Pompa próżniowa o niskim tarciu, aby uniknąć strat energii.
Rozwiązania te będą stopniowo wprowadzane do szerokiej gamy modeli marek Peugeot i Citroën, wyposażonych w silniki 1.6HDi, takich jak Citroën C4 Picasso, Citroën C3 czy Peugeot 208. W połączeniu z innymi ulepszeniami, charakterystycznymi dla poszczególnych modeli, umożliwią one masowo produkowanym samochodom osiągnięcie bardzo niskich parametrów emisji CO2, co w wielu krajach europejskich przekłada się na ulgi podatkowe.
Oznacza to, że modernizacja silników stanie się niejako dodatkowym rabatem dla klientów, a dla firm – możliwością obniżenia podatku od samochodów firmowych. Co ważne, samochody wyposażone w te nowe technologie będą również zużywały znacząco mniej paliwa.
W pierwszej połowie 2012 r. Grupa PSA Peugeot Citroën była liderem na rynku europejskim pod względem redukcji emisji CO2, ze średnią dla całej gamy na poziomie 124,5 g CO2/km.
W tym okresie, modele obu marek należących do PSA, emitujące poniżej 111g CO2/km stanowiły 22,1% rynku europejskiego, a z kolei te emitujące poniżej 121g CO2/km – 16%.
Nowa pompa oleju o zmiennym wydatku, który dokładnie dostosowuje się do potrzeb silnika.
Nowe oleje w silniku i skrzyni biegów o małej lepkości w celu ograniczenia strat mechanicznych spowodowanych tarciem.
Uszczelniacze wału korbowego nowej generacji, pozwalające zmniejszyć siłę dokręcania, a więc tarcie.
Zmodyfikowane koło pasowe paska alternatora w celu zmniejszenia napięcia paska.
Pompa próżniowa o niskim tarciu, aby uniknąć strat energii.
Rozwiązania te będą stopniowo wprowadzane do szerokiej gamy modeli marek Peugeot i Citroën, wyposażonych w silniki 1.6HDi, takich jak Citroën C4 Picasso, Citroën C3 czy Peugeot 208. W połączeniu z innymi ulepszeniami, charakterystycznymi dla poszczególnych modeli, umożliwią one masowo produkowanym samochodom osiągnięcie bardzo niskich parametrów emisji CO2, co w wielu krajach europejskich przekłada się na ulgi podatkowe.
Oznacza to, że modernizacja silników stanie się niejako dodatkowym rabatem dla klientów, a dla firm – możliwością obniżenia podatku od samochodów firmowych. Co ważne, samochody wyposażone w te nowe technologie będą również zużywały znacząco mniej paliwa.
W pierwszej połowie 2012 r. Grupa PSA Peugeot Citroën była liderem na rynku europejskim pod względem redukcji emisji CO2, ze średnią dla całej gamy na poziomie 124,5 g CO2/km.
W tym okresie, modele obu marek należących do PSA, emitujące poniżej 111g CO2/km stanowiły 22,1% rynku europejskiego, a z kolei te emitujące poniżej 121g CO2/km – 16%.
źródło: Citroen
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz