środa, 23 maja 2012

BMW Group Polska partnerem konkursu FameLab

Monika Koperska została laureatką specjalnej nagrody BMW w konkursie FameLab. BMW Group Polska było w tym roku głównym partnerem konkursu organizowanego przez Centrum Nauki Kopernik i British Council. Koperska zdobyła też główną nagrodę w konkursie, odebrała także nagrodę publiczności.
 


Młoda doktorantka z Uniwersytetu Jagiellońskiego przekonała widownię i jury, że w czasach, w których wieszczy się śmierć papieru, to właśnie ten nośnik informacji jest najtrwalszy. „Podobnie jest w motoryzacji. Niezależnie od postępu cywilizacji i coraz doskonalszych rozwiązań technologicznych samochód wydaje się być najtrwalszym środkiem transportu, który przetrwa jeszcze wiele lat”, powiedziała Diana Poteralska-Łyżnik z BMW Group Polska w uzasadnieniu nagrody. Przedstawiciele BMW docenili laureatkę także za styl i sposób zaprezentowania swojej tezy. „BMW to radość i pasja, a pani prezentacja to kwintesencja pasji i radości z tego, czym zajmuje się pani na co dzień”, dodała Poteralska-Łyżnik.

Monika Koperska zajmuje się chemią konserwacyjną, sama o sobie mówi "spektroskopistka". Postarza przedmioty, by potem, przy pomocy spektroskopu, badać ich naturę i zdobytą wiedzę wykorzystywać w konserwacji przedmiotów zestarzałych naturalnie. Jest prezesem towarzystwa doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. W związku z wygraną w polskiej edycji FameLab będzie reprezentować Polskę podczas międzynarodowego finału konkursu  na Cheltenham Science Festival w Wielkiej Brytanii.

FameLab to wiodący światowy konkurs popularyzujący naukę. Narodził się podczas Cheltenham Science Festival w 2004 roku. Partnerstwo z British Council ustanowione w 2007 roku sprawiło, że FameLab zyskał kontekst globalny i na przestrzeni lat zaczął być organizowany w 20 krajach na całym świecie, zyskując ogromne uznanie. FameLab na pierwszy rzut oka przypomina „Mam talent” czy „Idola”. Jednak zamiast piosenkarzy-amatorów, tancerzy czy ekwilibrystów w szranki stają fizycy, inżynierowie, biotechnolodzy i inni badacze z dziedziny nauk ścisłych. Ich zadaniem jest w jak najatrakcyjniejszej i najbardziej zrozumiałej formie opowiedzieć jury i publiczności o swojej pracy naukowej. Czas wystąpienia to trzy minuty, a regulamin zabrania używania jakichkolwiek pomocy multimedialnych. Można za to posłużyć się dowolnymi innymi rekwizytami, o ile jest się w stanie samemu wnieść je na scenę i obsłużyć.

Polską edycję konkursu można było śledzić zarówno w Sali konferencyjnej Centrum Nauki Kopernik, jak i na telebimie przed budynkiem oraz przez Internet. Publiczność wybierała swojego laureata. W ramach głosowania na Famelabera publiczności uczestnicy plebiscytu mogli także wziąć udział w konkursie na hasło promujące proekologiczne technologie marki BMW. Zwyciężyło hasło „BMW – technologia w czystej postaci.“ , a jego autor jako nagrodę otrzymał rower BMW Cruise Bike.

BMW dba o środowisko naturalne w każdym aspekcie działań, począwszy od projektowania wydajnych silników i pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, poprzez korzystanie z czystych technologii produkcji, aż po praktykę ekologicznego recyklingu.

Na rynku są już samochody BMW napędem hybrydowym, elektrycznym i wodorowym.

BMW Group od lat pracuje nad obniżeniem w swoich samochodach zużycia paliwa i emisji CO2   i odnosi na tym polu największe sukcesy ze wszystkichfirm motoryzacyjnych. Służy temu innowacyjna technologia EfficientDynamics, dostępna w standardzie w każdym aucie marki BMW. Pozwala ona znacząco zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla, zwiększając przy tym dynamikę jazdy.

Nowa submarka BMW i to z kolei całkowicie nowa koncepcja pojazdów przyszłości o napędzie hybrydowym lub całkowicie elektrycznym, zbudowanych z zastosowaniem lekkich materiałów, m.in. włókien węglowych i wydajnych technologii akumulatorów. Produkcja, a także recycling pojazdów spod marki BMW i spełniają najwyższe standardy proekologiczne.

źródło: BMW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz