Aż cztery wspaniałe nagrody otrzymała marka Alfa Romeo dla współczesnego modelu 4C oraz historycznego 6C 1750 GS szóstej serii z roku 1933 w prestiżowym, datującym się od 1929 roku, konkursie najwspanialszych samochodów zabytkowych świata Concorso di Eleganza w Villa d'Este nad jeziorem Como.
Oprócz wyróżnienia „Concorso d'Eleganza Best of Show" przyznanego przez międzynarodowe jury oraz równie cennej nagrody publiczności, Alfa Romeo 6C 1750 GS zdobyła także Złoty Puchar „Coppa d'Oro" przyznany w wyniku głosowania zgromadzonej publiczności.
Jest to szczególnie rzadki egzemplarz coupé wystylizowany przez wytwórcę nadwozi Figioniego i zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1933 na wystawie w Paryżu, a także uczestnik kilku ówczesnych „konkursów elegancji". Lekka wersja wyścigowa 6C 1750 GS wystartowała w roku 1935 w 24-godzinnym wyścigu LeMans, zajmując pierwsze miejsce w swej kategorii.
W latach 1929 -1933 Alfa Romeo wypuściła serię samochodów sportowych do jazdy drogowej oraz wyczynowej oznaczonych, jako właśnie 6C 1750, czyli napędzanych rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 1752 cm3. Zaprojektowany przez genialnego Vittorio Jano, samochód Alfa Romeo 6C 1750 pokazany został publicznie po raz pierwszy w Rzymie w roku 1929, a w ciągu następnych czterech lat był stale ulepszany i modernizowany w ramach sześciu kolejnych serii produkcyjnych. Pojazdy te były z reguły oferowane, jako kompletne podwozia z zespołami napędowymi, przeznaczone do zabudowy przez specjalistyczne firmy nadwoziowe - w dużej części w formie otwartych karoserii dwumiejscowych.
Również zgromadzona publiczność w Villa d'Este zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia „Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Nagroda za design samochodów koncepcyjnych i prototypów) całkowicie już współczesnej Alfie Romeo 4C. Jako efekt doświadczeń, zgromadzonych w trakcie projektowania samochodów Alfa Romeo 8C Competizione oraz 8C Spider (oba z napędem na koła tylne), model 4C reprezentuje esencję prawdziwie sportowego ducha w myśl najlepszych wartości markowych Alfa Romeo, na które składają się znakomite osiągi, niepowtarzalny włoski styl oraz doskonałość techniczna dla maksimum przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. Koncepcyjny 4C stanowi przykład klasycznej formuły dwumiejscowego coupé z silnikiem centralnym napędzającym koła tylne, o długości nadwozia w granicach 4 metrów i rozstawie osi poniżej 2,4 metra. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując jednocześnie jego „wrodzoną zwinność i zacięcie sportowe".
Jest to szczególnie rzadki egzemplarz coupé wystylizowany przez wytwórcę nadwozi Figioniego i zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1933 na wystawie w Paryżu, a także uczestnik kilku ówczesnych „konkursów elegancji". Lekka wersja wyścigowa 6C 1750 GS wystartowała w roku 1935 w 24-godzinnym wyścigu LeMans, zajmując pierwsze miejsce w swej kategorii.
W latach 1929 -1933 Alfa Romeo wypuściła serię samochodów sportowych do jazdy drogowej oraz wyczynowej oznaczonych, jako właśnie 6C 1750, czyli napędzanych rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 1752 cm3. Zaprojektowany przez genialnego Vittorio Jano, samochód Alfa Romeo 6C 1750 pokazany został publicznie po raz pierwszy w Rzymie w roku 1929, a w ciągu następnych czterech lat był stale ulepszany i modernizowany w ramach sześciu kolejnych serii produkcyjnych. Pojazdy te były z reguły oferowane, jako kompletne podwozia z zespołami napędowymi, przeznaczone do zabudowy przez specjalistyczne firmy nadwoziowe - w dużej części w formie otwartych karoserii dwumiejscowych.
Również zgromadzona publiczność w Villa d'Este zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia „Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Nagroda za design samochodów koncepcyjnych i prototypów) całkowicie już współczesnej Alfie Romeo 4C. Jako efekt doświadczeń, zgromadzonych w trakcie projektowania samochodów Alfa Romeo 8C Competizione oraz 8C Spider (oba z napędem na koła tylne), model 4C reprezentuje esencję prawdziwie sportowego ducha w myśl najlepszych wartości markowych Alfa Romeo, na które składają się znakomite osiągi, niepowtarzalny włoski styl oraz doskonałość techniczna dla maksimum przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. Koncepcyjny 4C stanowi przykład klasycznej formuły dwumiejscowego coupé z silnikiem centralnym napędzającym koła tylne, o długości nadwozia w granicach 4 metrów i rozstawie osi poniżej 2,4 metra. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując jednocześnie jego „wrodzoną zwinność i zacięcie sportowe".
źródło: Alfa Romeo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz