Sukces BMW X1: dotychczas na świecie sprzedano ponad 275000 egzemplarzy. Kolejne kamienie milowe na drodze BMW X1, to wejście na rynek USA i rozpoczęcie produkcji w Chinach. Kompleksowy rozwój pierwszego BMW X należącego do segmentu kompaktowych samochodów premium trwa nadal, nowy BMW X1 będzie dopisywał kolejne sukcesy do listy osiągnięć swojego poprzednika, a to dzięki szczególnym modyfikacjom w stylizacji nadwozia, istotnym zmianom w projekcie wnętrza, najlepszym dostępnym technologiom układu napędowego oraz innowacyjnym elementom wyposażenia.
Zadaniem akcentów wprowadzonych w nowej stylizacji było uwydatnienie charakteru samochodu, który przejawia się w naturalnej łatwości poruszania się w każdych warunkach, w jego miejskim stylu, a także w uniwersalności i solidności typowej dla samochodu z gamy BMW X. Pas przedni z nową strukturą i większą powierzchnią malowaną w kolorze nadwozia podkreśla przynależność do rodziny BMW X i segmentu premium. Zastosowano nowe zespoły reflektorów z oświetleniem pozycyjnym LED oraz pierścieniami LED wokół poszczególnych reflektorów, które pełnią rolę świateł do jazdy dziennej, opcjonalne reflektory ksenonowe, nowe ramki świateł przeciwmgielnych, mniejsze elementy tworzywowe przy dolnych krawędziach nadwozia, kierunkowskazy wkomponowane w obudowy lusterek zewnętrznych, większe powierzchnie lakierowane, wyraźniej zaznaczoną osłonę spodu tylnej części nadwozia, nowe kolory lakieru, a także nowe wzory obręczy kół.
Wnętrze otrzymało zmiany, które pozwolą lepiej poczuć klasę samochodu. Nowo zaprojektowana konsola centralna zorientowana jest bardziej na potrzeby kierowcy, oprawiono jakość powierzchni wnętrza i przełączników, zastosowano świetnej jakości materiały wykończeniowe, a w opcji można otrzymać nowo opracowaną, pokrytą skórą sportową kierownicę.
Po raz pierwszy w rodzinie BMW X dostępne będą pakiety wyposażenia BMW Lines, dzięki którym indywidualizacja samochodu będzie łączyć ekskluzywność z harmonią wyglądu oraz funkcją elementów wyposażenia. BMW xLine służy uwydatnieniu twardego i uniwersalnego charakteru nowego BMW X1, natomiast BMW Sport Line koncentruje się na zwinności i dynamice. Pakiety BMW Line są ciekawą alternatywą dla zwykłych standardów wyposażenia, ale nie wyczerpują wszystkich możliwości: kolejną opcją jest pakiet M Sport.
Paleta oferowanych silników poszerzyła się o dodatkowe jednostki dysponujące technologią BMW TwinPower Turbo. Zakres dostępnych mocy wynosi od 85 kW/116 KM w BMW X1 sDrive16d do 180 kW/245 KM w BMW X1 xDrive28i. Pomiędzy nimi znalazł się BMW X1 xDrive25d dysponujący mocą 160 kW/218 KM. Poprawiono osiągi znanych wcześniej modeli BMW X1 sDrive20d oraz BMW X1 xDrive20d, pojawiła się też nowa przekładnia manualna z suchą miską olejową oraz wciąż wyjątkowa w samochodach tej wielkości ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, wyposażeniem opcjonalnym jest funkcja Auto Start-Stop we wszystkich modelach, z wyjątkiem BMW X1 sDrive18i (z opcjonalną sześciobiegową przekładnią automatyczną), BMW X1 sDrive16d oraz BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition.
Konsekwentne wprowadzanie technologii BMW EfficientDynamics do kolejnych modeli: funkcja Auto Start-Stop w samochodach z przekładnią manualną, a także z 8-biegową przekładnią automatyczną, tryb ECO PRO (opcjonalnie), odzyskiwanie energii przy hamowaniu, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik optymalnego punktu zmiany przełożenia, czy rozłączana sprężarka klimatyzacji. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition jest obecnie najekonomiczniejszym samochodem premium w swojej klasie, znów podnosząc poprzeczkę w dziedzinie łączenia niskiego zużycia paliwa z wysokimi parametrami trakcyjnymi. Nowe wersje silnikowe pozwoliły na dalszy spadek zużycia paliwa (do 0,9 l/100km przy silniku Diesla współpracującym z 8-biegową przekładnią automatyczną).
Inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive jest wyposażeniem standardowym dwóch wersji silnikowych, a w czterech wariantach jest wyposażeniem opcjonalnym, jako alternatywa dla typowego dla BMW napędu kół tylnych. Rozdział mocy na obie osie jest sterowany elektronicznie, co pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni, zachowanie stabilności kierunku jazdy i dynamiczne pokonywanie zakrętów. Sterowanie rozdziałem mocy działa obecnie efektywniej i optymalizuje go także pod kątem rozkładu obciążeń na osie.
W zawieszeniach kół wykorzystano zaawansowane rozwiązania techniczne, jak dwuprzegubowe zawieszenie przednie z wahaczami wzdłużnymi oraz pięciodrążkowe zawieszenie kół tylnych. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazło się wspomaganie kierownicy działające zależnie od prędkości jazdy. W skład systemu DSC (dynamiczna kontrola stabilności) wchodzi system DTC (dynamiczna kontrola trakcji) jako wyposażenie standardowe oraz układ kontroli osiągów (Performance Control) jako wyposażenie opcjonalne. Bezpieczeństwu biernemu służy wyjątkowo solidna struktura nadwozia, a także bardzo kompleksowe wyposażenie w różnorodne systemy bezpieczeństwa, jak 6 poduszek gazowych oraz trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów.
Korzystając z dużej przestrzeni wnętrza samochodu, wprowadzono wiele rozwiązań zapewniających mu prawdziwą uniwersalność. Pasażerowie podróżujący z tyłu otrzymali 3 przestronne, wygodne miejsca. Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w proporcji 40 : 20 : 40, a kąty poszczególnych części oparcia mogą być indywidualnie ustawiane w jednym z 10 położeń zapewniających kąt pochylenia oparcia od 1° do 31°. Objętość przestrzeni bagażowej przy standardowej pozycji oparcia wynosi 420 litrów, przy maksymalnym pochyleniu (31°) przestrzeń ta maleje do 360 litrów, a przy minimalnym pochyleniu, w pozycji przewidzianej do przewozu bagażu (1°) przestrzeń bagażowa wynosi 480 litrów. Całkowite położenie oparcia tylnej kanapy pozwala powiększyć objętość przestrzeni bagażowej do 1350 litrów. Wnętrze zaopatrzono też w liczne schowki, tacki i uchwyty na kubki lub butelki.
Bogate i kompleksowe wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzację, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, zestaw audio z odtwarzaczem CD i gniazdem urządzeń zewnętrznych AUX-IN, a także pięć głośników. Na liście elementów wyposażenia opcjonalnego wysokiej klasy mogą się znaleźć: profesjonalny system nawigacyjny z twardym dyskiem i ze sterowaniem za pomocą systemu operacyjnego iDrive, zestaw audio Harman Kardon Surround Sound System, układ komfortowego dostępu (Comfort Access), klimatyzacja automatyczna, panoramiczny szklany dach, automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne oraz wewnętrzne, elektrycznie ustawiane fotele, czujnik deszczu, podgrzewane koło kierownicy oraz hak holowniczy.
W ofercie wyposażenia opcjonalnego znalazła się cała gama systemów asystenckich i usług mobilnych pakietu BMW ConnectedDrive: asystent świateł drogowych (High-Beam Assistant), reflektory adaptacyjne (Adaptive Headlights), kamera cofania, tempomat z funkcją automatycznego hamowania, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy dźwięku, informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Real Time Traffic Information), a także aplikacje BMW pozwalające na odbiór radia internetowego oraz korzystanie z serwisów Facebook lub Twitter.
Warianty modelowe:
BMW X1 xDrive28i: technologia BMW TwinPower Turbo ze sprężarką twin-scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Direct Injection), zmiennymi fazami rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją faz rozrządu VANOS,
pojemność skokowa 1997 cm3, moc 180 kW/245 KM przy 5000 – 6500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250 – 4800 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 6,1 s (z przekładnią automatyczną 6,5 s), prędkość maksymalna 240 km/h,
średnie zużycie paliwa 7,7 – 7,8 l/100km (7,2 – 7,3 l/100km)
emisja CO2 179 – 182 g/km (168 – 171 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive20i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo ze sprężarką twin-scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Direct Injection), zmiennymi fazami rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją faz rozrządu VANOS,
pojemność skokowa 1997 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 5000 – 6250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1250 – 4500 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 7,8 s (z przekładnią automatyczną 7,9 s), prędkość maksymalna 215 km/h,
średnie zużycie paliwa 7,5 – 7,7 l/100km (7,1 – 7,3 l/100km)
emisja CO2 176 g/km (167 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive20i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo ze sprężarką twin-scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Direct Injection), zmiennymi fazami rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją faz rozrządu VANOS,
pojemność skokowa 1997 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 5000 – 6250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1250 – 4500 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 7,4 s (z przekładnią automatyczną 7,7 s)
prędkość maksymalna 220 km/h,
średnie zużycie paliwa 6,9 – 7,1 l/100km (6,7 – 6,8 l/100km),
emisja CO2 162 g/km (157 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive18i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią zmiennych faz rozrządu VALVETRONIC oraz bezstopniową regulacją VANOS,
Pojemność skokowa 1 995 cc, moc 110 kW/150 KM przy 6400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3 600 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 9,7 s (z przekładnią automatyczną 10,4 s),
prędkość maksymalna 202 km/h (200 km/h), Średnie zużycie paliwa 7,7 l/100km (7,9 l/100km),
emisja CO2 180 g/km (185 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive25d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą dwie turbosprężarki (Variable Twin Turbo) i wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 2000 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 160 kW/218 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1500 – 2500 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 6,8 s, prędkość maksymalna 230 km/h (z przekładnią automatyczną 228 km/h),
średnie zużycie paliwa 5,9 l/100km (5,5 l/100km),
emisja CO2 154 g/km (145 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1800 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 8,1 s, prędkość maksymalna 215 km/h (z przekładnią automatyczną 213 km/h),
średnie zużycie paliwa 5,5 l/100km (5,4 l/100km),
emisja CO2 145 g/km (143 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1800 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 – 2750 obr/min, przyspieszenie 0 – 100 km/h 7,8 s (z przekładnią automatyczną 7,9 s), prędkość maksymalna 220 km/h (218 km/h),
średnie zużycie paliwa 4.9 l/100km (5.0 l/100km),
emisja CO2 129 g/km (132 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1800 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 120 kW/163 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 8,3 s, prędkość maksymalna 215 km/h,
średnie zużycie paliwa 4,5 l/100km,
emisja CO2 119 g/km, norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 xDrive18d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1600 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 9,9 s (z przekładnią automatyczną 10,1 s), prędkość maksymalna 195 km/h,
średnie zużycie paliwa 5,5 l/100km (5,4 l/100km),
emisja CO2 144 g/km (143 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive18d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1600 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 – 2750 obr/min,
przyspieszenie 0 – 100 km/h 9,6 s (z przekładnią automatyczną 9,9 s),
prędkość maksymalna 202 km/h,
średnie zużycie paliwa 4,9 l/100km (5.0 l/100km),
emisja CO2 128 g/km (132 g/km), norma czystości spalin Euro 5.
BMW X1 sDrive16d: czterocylindrowy rzędowy silnik dieslowski z technologią BMW TwinPower Turbo obejmującą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maksymalne ciśnienie wtrysku 1600 bar),
pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 85 kW/116 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 – 3000 obr/min, przyspieszenie 0 – 100 km/h 11,5 s, prędkość maksymalna 190 km/h,
średnie zużycie paliwa 4,9 l/100km,
emisja CO2 128 g/km, norma czystości spalin Euro 5.
* Podane wielkości dotyczą cyklu testowego obowiązującego w państwach EU i zależą od rodzaju wybranych opon.
źródło: BMW
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz