poniedziałek, 7 maja 2012

Reorganizacja joint-venture FIAT i TATA w Indiach

Mając na celu dalszy rozwój marki Fiat w Indiach, koncerny Fiat i Tata uzgodniły, że zarząd nad sferą handlową i dystrybucyjną Fiata na rynku indyjskim powierzony zostanie oddzielnej firmie, której wyłącznym właścicielem będzie Fiat Group. Dystrybucja produktów z logo Fiata na obszarze Indii należy obecnie do firmy Tata Motors poprzez prowadzoną wspólnie sieć dealerską Tata-Fiat.
Przeniesienie dystrybucji i obsługi technicznej samochodów Fiata do nowej, specjalnie w tym celu powołanej firmy należącej do Fiat Group Automobiles, stanowi element strategii zwiększenia obecności marki Fiat na rynku Indii.


Zawiązane w roku 2006 joint-venture Fiat-Tata zajmuje się także produkcją samochodów w mieście Ranjangaon w indyjskim stanie Maharashra, gdzie na bazie najnowocześniejszych technologii przemysłowych powstają samochody marki Fiat i Tata, a także silniki i skrzynie biegów na potrzeby rynku lokalnego i na eksport. Na mocy ostatnio podpisanego kontraktu wytwarzane są tam również silniki wysokoprężne małej pojemności (Small Diesel Engines) dla Maruti - Suzuki. Zakład Ranjangaon w ciągu ostatnich pięciu lat wyprodukował około 190.000 samochodów oraz 337.000 zespołów napędowych, a ponieważ nie został objęty nowym porozumieniem Fiat-Tata, pozostaje wciąż miejscowym producentem pojazdów i zespołów napędowych na potrzeby firm Fiat i Tata.
Rozwój nowej organizacji dealerskiej Fiata w Indiach będzie miał charakter progresywny, z wykorzystaniem 178 wspólnych dealerów Tata/Fiat w 129 lokalnych miastach, jako fundament dla przyszłej sieci sprzedaży.

Fiat utworzy nową, oddzielną firmę, która od Tata Motors przejmie całość działalności w sferze handlowej i obsługowej produktów dystrybuowanych pod marką Fiat.
Zarówno Fiat, jak i Tata dołożą wszelkich starań, aby proces reorganizacji sieci sprzedaży i obsługi technicznej samochodów na rynku indyjskim przebiegał w sposób możliwie płynny i komfortowy dla Klientów indywidualnych oraz sieci dealerskiej.
Fiat Group Automobiles.

Pierwszy samochód pod marką Fiat powstał w roku 1899. Od tego czasu Fiat wyprodukował ponad 90 milionów pojazdów różnego rodzaju i zastosowania, a wiele modeli tej marki zyskało status „kamieni milowych" w historii światowej motoryzacji.

Ta część Koncernu która z dniem 1 lutego 2007 r. zmieniła się w Fiat Group Automobiles - produkuje samochody osobowe pod markami Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Abarth oraz lekkie pojazdy użytkowe pod marką Fiat Professional. Każda z tych marek posiada szczególną tożsamość o konkretnym i rozpoznawalnym charakterze, który z tej racji decyduje o specyficznym modelu polityki marketingowej i handlowej. Marka Fiat jest powszechnie znana z upodobania do kreatywności i  wszechstronności w połączeniu z praktyczną funkcjonalnością. Lancia to niezrównany przykład elitarności i ekskluzywności modeli. Alfa Romeo, z kolei, łączy zacięcie sportowe, wrodzoną elegancję i najnowsze technologie z jedyną w swoim rodzaju stylizacją nadwozia i wnętrza. Zainteresowaniom i pasjom sportowym Klienteli Fiata wychodzi naprzeciw marka Abarth, a punktem odniesienia dla łatwiejszego i wydajniejszego wykonywania codziennej pracy w kategorii aut użytkowych jest od lat Fiat Professional. Fiat Group Automobilles składa się z pięciu oddzielnych firm: Fiat Automobiles, Alfa Romeo Automobiles, Lancia Automobiles, Abarth& C oraz Fiat Light Commercial Vehicles - należących w 100 procentach do Fiat Group Automobiles S.p.A. 

Tata Motors.

Firma Tata Motors jest największym indyjskim producentem pojazdów mechanicznych, który w latach 2010-2011 osiągnął skonsolidowany przychód w wysokości 27 mld dolarów. Filie i firmy stowarzyszone znajdują się w Wielkiej Brytanii, Korei Południowej, Tajlandii, Hiszpanii oraz RPA, a ich działalność obejmuje m.in. dwie ikoniczne marki brytyjskie: Jaguar i Land Rover. Tata Motors jest indyjskim dystrybutorem pojazdów Fiat i prowadzi produkcję motoryzacyjną na bazie joint-venture z firmą Fiat.

Logo Tata nosi ponad 6,5 miliona pojazdów w Indiach, dzięki czemu koncern ten jest rynkowym liderem w sektorze pojazdów użytkowych i jedną z trzech najpopularniejszych marek samochodów osobowych. Tata Motors zajmuje ponadto czwarte miejsce w światowej produkcji samochodów ciężarowych i autobusów. Samochody osobowe, użytkowe i autobusy marki Tata oferowane są na kilku rynkach europejskich oraz w krajach Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji Południowej i Południowo-Wschodniej, a także Ameryki Południowej.

źródło: Fiat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz