Głównym założeniem projektu 208 było stworzenie kompaktowego, komfortowego i ekonomicznego samochodu, odznaczającego się dobrymi właściwościami jezdnymi. Połączenie wszystkich tych cech nie jest łatwe, jednak w przypadku 208 cel został osiągnięty!
Niewielki na zewnątrz, większy w środku, Peugeot 208 jest praktyczny w codziennej eksploatacji, szczególnie w mieście, a dodatkowo zapewnia pasażerom wysoki komfort podróżowania. Kolejną zaletą modelu jest jego nowatorska architektura: 208 jest lżejszy średnio o 110 kg od modelu 207, co pozwala osiągnąć doskonałą wydajność paliwową i ekologiczną. Niższa waga to nie tylko niższe koszty eksploatacji, ale również wyższe bezpieczeństwo pojazdu. Każdy kilogram odjęty z masy nadwozia oznacza, iż w razie wypadku konstrukcja bezpieczeństwa będzie musiała rozproszyć odpowiednio mniejszą energię.
W tym roku niezależna organizacja Euro NCAP wprowadziła nowy schemat testów bezpieczeństwa, co utrudniło zdobycie najwyższej oceny.
Pomimo zaostrzonych kryteriów, Peugeot 208 został pierwszym samochodem w segmencie, który uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Już w bazowej wersji Access samochód został standardowo wyposażony w ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, mocowania fotelika dziecięcego Isofix na tylnych siedzeniach, ogranicznik prędkości, system ostrzegania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa z przodu, łamaną kolumnę kierownicy i inne elementy z zakresu bezpieczeństwa. Ochronę pasażerów zapewnia również struktura nadwozia obejmująca aluminiowe belki absorbujące energię zderzenia oraz panele wykonane ze stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości.
Wyniki uzyskane w testach Euro NCAP są najlepszym potwierdzeniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, jaki oferuje model 208. Dodatkowo na bezpieczeństwo prowadzenia wpływa przeprojektowana pozycja za kierownicą, skupiona wokół elementów odgrywających najważniejszą rolę podczas jazdy.
Dzięki uniesieniu panelu wskaźników i przesunięciu wyświetlacza bliżej prowadzącego, konstruktorzy zminimalizowali czas potrzebny na skupienie wzroku na wskazaniach przyrządów. Co więcej, mniejsza kierownica pozwala uzyskać większą zwrotność, oferując jednocześnie kierowcy nową jakość prowadzenia.
W tym roku niezależna organizacja Euro NCAP wprowadziła nowy schemat testów bezpieczeństwa, co utrudniło zdobycie najwyższej oceny.
Pomimo zaostrzonych kryteriów, Peugeot 208 został pierwszym samochodem w segmencie, który uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Już w bazowej wersji Access samochód został standardowo wyposażony w ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, mocowania fotelika dziecięcego Isofix na tylnych siedzeniach, ogranicznik prędkości, system ostrzegania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa z przodu, łamaną kolumnę kierownicy i inne elementy z zakresu bezpieczeństwa. Ochronę pasażerów zapewnia również struktura nadwozia obejmująca aluminiowe belki absorbujące energię zderzenia oraz panele wykonane ze stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości.
Wyniki uzyskane w testach Euro NCAP są najlepszym potwierdzeniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, jaki oferuje model 208. Dodatkowo na bezpieczeństwo prowadzenia wpływa przeprojektowana pozycja za kierownicą, skupiona wokół elementów odgrywających najważniejszą rolę podczas jazdy.
Dzięki uniesieniu panelu wskaźników i przesunięciu wyświetlacza bliżej prowadzącego, konstruktorzy zminimalizowali czas potrzebny na skupienie wzroku na wskazaniach przyrządów. Co więcej, mniejsza kierownica pozwala uzyskać większą zwrotność, oferując jednocześnie kierowcy nową jakość prowadzenia.
źródło: Peugeot
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz