Kapryśna aura, ekstremalne tempo, zażarta konkurencja, gorzkie porażki i wielki triumf: Audi wyszło zwycięsko z karuzeli burzliwych emocji podczas dwudziestoczterogodzinnego wyścigu na torze Nürburgring. W czterdziestej edycji wyścigu, odbywającego się w Eifel i stanowiącego już klasykę tej dyscypliny sportowej, marka Audi odniosła na nowym R8 LMS ultra pierwsze całkowite zwycięstwo. Za kierownicą samochodu ze stajni Audi Sport Team Phoenix siedzieli na zmianę kierowcy z niemieckiego kwartetu Marc Basseng, Christopher Haase, Frank Stippler i Markus Winkelhock. Christian Abt, Michael Ammermüller, Armin Hahne i Christian Mamerow z drużyny Mamerow Racing uwieńczyli wyścig zajęciem drugiego miejsca.
W ten sposób Audi w ciągu zaledwie jedenastu miesięcy wyznaczyło kolejny kamień milowy w wyścigach na długich dystansach. W czerwcu 2011 r. marka reprezentowana przez sportowy model LMP R18 TDI, świętowała dziesiąte zwycięstwo w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu na torze w Le Mans. Przed rokiem, w lipcu, auto wyścigowe R8 LMS, po raz pierwszy wygrało równie bogaty w tradycje dwudziestoczterogodzinny wyścig w Spa-Francorchamps w Belgii. Zwycięstwo na torze Nürburgring stanowi dopełnienie bilansu wygranych w wyścigach długodystansowych. Szczególnie morderczą próbą w tym roku były zmagania na pętli północnej toru. Tempo jazdy ośmiu różnych marek, startujących w klasie GT3 było niezwykle wysokie, wiele czołowych drużyn prześladowały usterki techniczne, a liczne wypadki sprawiły, że liczba startujących topniała. Mimo, że auto wyścigowe GT3, stworzone na bazie jednego z modeli seryjnych Audi, przez całe 24 godziny zachowywało się bez zarzutu, ekipy Audi nie uchroniły się przed wypadkami.
Audi R8 LMS ultra z numerem startowym 2, za którego kierownicą siedział Christopher Mies, przy zaczynającym rano padać deszczu, zostało uderzone przez auto przeciwnika. 53 minuty potrzebne na naprawę auta, pozbawiły Mies’a i jego kolegów z ekipy, Marcela Fässlera i René Rasta, wszelkich szans na zwycięstwo - w klasyfikacji końcowej zajęli oni piąte miejsce. Nocą, auto z numerem startowym 4 ze stajni Speedhunters Team WRT po kolizji z innym samochodem i uszkodzeniu w ten sposób układu kierowniczego, również straciło dużo czasu. Belgijski team uplasował się na 32 pozycji. Ekipa Raeder Motorsport, po siedemnastu godzinach wyścigu, zajmowała dające dobre perspektywy piąte miejsce, gdy Thomasowi Mutschowi nie udało się wyminąć innego pojazdu, wyprzedzającego go o jedną rundę i uderzył weń podczas zmiany pasa. Dalsza jazda auta z numerem startowym 9 po uderzeniu w barierę boczna była niemożliwa. Audi Race Experience, którym jechali Christian Bollrath, Pierre Ehret, Peter Venn i Marco Werner zajęło miejsce 17. Bliźniaczy pojazd, prowadzony przez ekipę Luca Cappellari, Florian Gruber, Warren Luff i Alexander Yoong wypadł z gry w wyniku uszkodzeń, jakim uległ wskutek wypadku.
Presja zwycięstwa w klasyfikacji łącznej skupiła się w fazie końcowej na autach z numerami startowymi 3 i 26. Audi Sport Team Phoenix zwyciężyło w konkurencji na własnym terenie dzięki wyważonemu tempu, mądremu stylowi jazdy i niezawodnej pracy całej ekipy w pit stopach. Dla ekipy z Meuspath było to już trzecie zwycięstwo łączne i pierwsze w barwach Audi. Mniej więcej w tym samym czasie, zespół Ernsta Mosera zdobył trzecie miejsce w trzecim wyścigu DTM w Brands Hatch, będąc tu najlepszą ekipą Audi. Piękne zwycięstwo odniosła też ekipa Mamerow Racing. Jej szef Peter Mamerow przesiadł się dopiero w tym roku na Audi. Ekipa ta, w składzie Christian Abt, Michael Ammermüller, Armin Hahne, Christian Mamerow, dzięki wsparciu Audi Sport Customer Racing wystawiła model R8 LMS ultra. Drużyna z Castrop-Rauxel niewątpliwie solidnie zapracowała na drugie miejsce w klasyfikacji łącznej.
„To długo wyczekiwane zwycięstwo w Eifel cieszy nas szczególnie“ - powiedział Dieter Gass, kierujący startami Audi Sport w wyścigach. „Audi R8 LMS było od trzech lat najlepszym autem GT3 na torze w Nürburgring. Teraz osiągnęliśmy też zwycięstwo łączne w zmaganiach z siedmioma innymi markami. W ciągu minionych 24 godzin, doprawdy, nic nie spadło nam z nieba. Zwycięscy kierowcy wraz z ekipami pokazali, że są w stanie prowadzić wyścig w pięknym stylu: dobrze, wyrównanie i nienagannie. Serdeczne gratulacje dla naszych zwycięzców. Gloria ta, odniesiona przez auto bardzo zbliżone do modelu seryjnego, udowadnia raz jeszcze, że Audi Sport Customer Racing oferuje swoim klientom dopracowany, wszechstronny i odnoszący sukcesy pojazd wyścigowy.“
Audi R8 LMS ultra z numerem startowym 2, za którego kierownicą siedział Christopher Mies, przy zaczynającym rano padać deszczu, zostało uderzone przez auto przeciwnika. 53 minuty potrzebne na naprawę auta, pozbawiły Mies’a i jego kolegów z ekipy, Marcela Fässlera i René Rasta, wszelkich szans na zwycięstwo - w klasyfikacji końcowej zajęli oni piąte miejsce. Nocą, auto z numerem startowym 4 ze stajni Speedhunters Team WRT po kolizji z innym samochodem i uszkodzeniu w ten sposób układu kierowniczego, również straciło dużo czasu. Belgijski team uplasował się na 32 pozycji. Ekipa Raeder Motorsport, po siedemnastu godzinach wyścigu, zajmowała dające dobre perspektywy piąte miejsce, gdy Thomasowi Mutschowi nie udało się wyminąć innego pojazdu, wyprzedzającego go o jedną rundę i uderzył weń podczas zmiany pasa. Dalsza jazda auta z numerem startowym 9 po uderzeniu w barierę boczna była niemożliwa. Audi Race Experience, którym jechali Christian Bollrath, Pierre Ehret, Peter Venn i Marco Werner zajęło miejsce 17. Bliźniaczy pojazd, prowadzony przez ekipę Luca Cappellari, Florian Gruber, Warren Luff i Alexander Yoong wypadł z gry w wyniku uszkodzeń, jakim uległ wskutek wypadku.
Presja zwycięstwa w klasyfikacji łącznej skupiła się w fazie końcowej na autach z numerami startowymi 3 i 26. Audi Sport Team Phoenix zwyciężyło w konkurencji na własnym terenie dzięki wyważonemu tempu, mądremu stylowi jazdy i niezawodnej pracy całej ekipy w pit stopach. Dla ekipy z Meuspath było to już trzecie zwycięstwo łączne i pierwsze w barwach Audi. Mniej więcej w tym samym czasie, zespół Ernsta Mosera zdobył trzecie miejsce w trzecim wyścigu DTM w Brands Hatch, będąc tu najlepszą ekipą Audi. Piękne zwycięstwo odniosła też ekipa Mamerow Racing. Jej szef Peter Mamerow przesiadł się dopiero w tym roku na Audi. Ekipa ta, w składzie Christian Abt, Michael Ammermüller, Armin Hahne, Christian Mamerow, dzięki wsparciu Audi Sport Customer Racing wystawiła model R8 LMS ultra. Drużyna z Castrop-Rauxel niewątpliwie solidnie zapracowała na drugie miejsce w klasyfikacji łącznej.
„To długo wyczekiwane zwycięstwo w Eifel cieszy nas szczególnie“ - powiedział Dieter Gass, kierujący startami Audi Sport w wyścigach. „Audi R8 LMS było od trzech lat najlepszym autem GT3 na torze w Nürburgring. Teraz osiągnęliśmy też zwycięstwo łączne w zmaganiach z siedmioma innymi markami. W ciągu minionych 24 godzin, doprawdy, nic nie spadło nam z nieba. Zwycięscy kierowcy wraz z ekipami pokazali, że są w stanie prowadzić wyścig w pięknym stylu: dobrze, wyrównanie i nienagannie. Serdeczne gratulacje dla naszych zwycięzców. Gloria ta, odniesiona przez auto bardzo zbliżone do modelu seryjnego, udowadnia raz jeszcze, że Audi Sport Customer Racing oferuje swoim klientom dopracowany, wszechstronny i odnoszący sukcesy pojazd wyścigowy.“
źródło: Audi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz