Maksymalna ocena potwierdza efektywność konstrukcji nadwozia SKYACTIV i słuszność kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa Mazdy. Mazda CX-5 została oficjalnie zaliczona do najbezpieczniejszych samochodów świata po uzyskaniu maksymalnej oceny pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP1.
Kompaktowy SUV CX-5, wprowadzony na europejski rynek w lutym br., zdobył najwyższe noty we wszystkich czterech kategoriach bezpieczeństwa2. Oceny w kategorii ochrony dorosłych podróżujących samochodem, ochrony dzieci i systemów wspomagania bezpieczeństwa (odpowiednio 94%, 87% i 86%) były powyżej progów (80%, 75% i 60%) wymaganych do uzyskania ogólnego wyniku 5 gwiazdek. Co więcej, najnowszy model Mazdy uzyskał maksymalną punktację, mimo że testowano go według bardziej rygorystycznych standardów wprowadzonych przez Euro NCAP w 2012 roku w zakresie ochrony pieszych, które wymagają wyniku powyżej 60% w tej kategorii.
Po modelach Mazda6 i Mazda3 CX-5 jest już trzecią Mazdą, która zdobyła pięć gwiazdek Euro NCAP od wprowadzenia przez tę agencję nowego systemu oceny w 2009 roku. Punktacje w poszczególnych kategoriach zależą od wyników testów zderzeniowych, takich jak zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h, uderzenie w bok przez inny pojazd z prędkością 50 km/h, uderzenie bokiem w słup przy prędkości 29 km/h oraz symulację uderzenia pieszego przy prędkości 40 km/h. Euro NCAP ocenia także, między innymi, działanie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC)3.
CX-5 to Mazda nowej generacji, która jest także pierwszym modelem z nadwoziem zbudowanym według innowacyjnej technologii SKYACTIV. Podejmując próbę opracowania idealnego nadwozia samochodu, inżynierowie Mazdy wrócili do desek kreślarskich, aby od nowa przemyśleć podstawowe założenia konstrukcyjne i materiałowe oraz metody produkcji. W zaprojektowanym nadwoziu stal o podwyższonej wytrzymałości na rozciąganie stanowi 61%, a belki wzmacniające w przednich i tylnych zderzakach zostały wykonane ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości (do 1800 MPa), czyli najmocniejszego gatunku stali, jaki kiedykolwiek zastosowano w konstrukcji samochodu. Nadwozie Mazdy nie tylko zapewnia znakomitą ochronę w razie zderzenia, ale jest też niezwykle lekkie. Mazda planuje stosowanie nadwozi SKYACTIV we wszystkich modelach nowej generacji.
1)European New Car Assessment Programme – niezależna agencja badająca i oceniająca bezpieczeństwo pojazdów od 1997 roku.
2)Cztery kategorie bezpieczeństwa: ochrona dorosłych podróżujących pojazdem (50% wagi oceny), ochrona dzieci podróżujących pojazdem (20%), ochrona pieszych (20%) i systemy wspomagania bezpieczeństwa (10%).
3)W samochodach marki Mazda ten system nazywa się Dynamic Stability Control (DSC).
Po modelach Mazda6 i Mazda3 CX-5 jest już trzecią Mazdą, która zdobyła pięć gwiazdek Euro NCAP od wprowadzenia przez tę agencję nowego systemu oceny w 2009 roku. Punktacje w poszczególnych kategoriach zależą od wyników testów zderzeniowych, takich jak zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h, uderzenie w bok przez inny pojazd z prędkością 50 km/h, uderzenie bokiem w słup przy prędkości 29 km/h oraz symulację uderzenia pieszego przy prędkości 40 km/h. Euro NCAP ocenia także, między innymi, działanie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC)3.
CX-5 to Mazda nowej generacji, która jest także pierwszym modelem z nadwoziem zbudowanym według innowacyjnej technologii SKYACTIV. Podejmując próbę opracowania idealnego nadwozia samochodu, inżynierowie Mazdy wrócili do desek kreślarskich, aby od nowa przemyśleć podstawowe założenia konstrukcyjne i materiałowe oraz metody produkcji. W zaprojektowanym nadwoziu stal o podwyższonej wytrzymałości na rozciąganie stanowi 61%, a belki wzmacniające w przednich i tylnych zderzakach zostały wykonane ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości (do 1800 MPa), czyli najmocniejszego gatunku stali, jaki kiedykolwiek zastosowano w konstrukcji samochodu. Nadwozie Mazdy nie tylko zapewnia znakomitą ochronę w razie zderzenia, ale jest też niezwykle lekkie. Mazda planuje stosowanie nadwozi SKYACTIV we wszystkich modelach nowej generacji.
1)European New Car Assessment Programme – niezależna agencja badająca i oceniająca bezpieczeństwo pojazdów od 1997 roku.
2)Cztery kategorie bezpieczeństwa: ochrona dorosłych podróżujących pojazdem (50% wagi oceny), ochrona dzieci podróżujących pojazdem (20%), ochrona pieszych (20%) i systemy wspomagania bezpieczeństwa (10%).
3)W samochodach marki Mazda ten system nazywa się Dynamic Stability Control (DSC).
źródło: Mazda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz