Chevrolet Volt, a dokładniej mówiąc właściciele tego modelu Chevroleta, zaoszczędzili łącznie tyle benzyny, ile mieści w swoich zbiornikach spory tankowiec. Od czasu wprowadzenia na rynek elektrycznych Chevroletów o rozszerzonym zasięgu, właściciele przejechali nimi w trybie pracy elektrycznej ponad 44 milionów mil (70 miliony kilometrów), oszczędzając tym samym ponad 2,35 miliona galonów (8,8 miliona litrów) benzyny.
Na północnoamerykańskiej stronie internetowej Chevroleta umieszczono liczniki pokazujące na bieżąco rzeczywiste statystyki dotyczące tras pokonywanych przez właścicieli Voltów z USA. Przedstawiane liczby oparte są o informacje zbierane przez oferowany na tamtym rynku system komunikacyjny OnStar. Rezultaty dotyczące długości przejechanych tras i ilości zaoszczędzonego paliwa wciąż się zmieniają, a w dniu dzisiejszym liczniki pokazywały następujące liczby:
44 milionów elektrycznych mil (EV), co odpowiada:
16 tysiącom podróży przez całe Stany Zjednoczone (2 443 mile z Nowego Jork do Los Angeles),
1 767 podróżom dookoła Ziemi (24 901 mil),
184 podróżom na Księżyc (238 657 mil).
2 350 000 zaoszczędzonych galonów benzyny, co odpowiada:
55 952 baryłkom benzyny (42 galony w baryłce),
9 milionom dolarów zaoszczędzonych na benzynie (przy cenie 3,80 dolara za galon),
427 cysternom do przewozu benzyny (5 500 galonów w cysternie),
1 tankowcowi wypełnionemu benzyną (2 miliony galonów).
„Właściciele Voltów jeżdżą nimi dokładnie tak, jak oczekiwali tego konstruktorzy”, twierdzi Cristi Landy, dyrektor marketingu odpowiedzialna za Chevroleta Volta. „Sześćdziesiąt procent czasu podróży odbywa się na zasilaniu akumulatorowym, a powiększony zasięg daje możliwość kontynuowania jazdy zawsze, gdy jest to potrzebne. Dzięki temu kierowcy nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń, gdy przesiadają się do Chevroleta Volta”.
Chevrolet Volt jest pierwszym samochodem elektrycznym, którego zasięgu nie ograniczją możliwości baterii. Po wyczerpaniu energii akumulatora, co następuje maksymalnie po 80 kilometrach, uruchamiana jest jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, która zasila silnik elektryczny. W ten sposób zasięg Volta zwiększa się do ponad 500 kilometrów. W celu naładowania akumulatora wystarczy podłączyć samochód do typowego gniazdka 230V.
44 milionów elektrycznych mil (EV), co odpowiada:
16 tysiącom podróży przez całe Stany Zjednoczone (2 443 mile z Nowego Jork do Los Angeles),
1 767 podróżom dookoła Ziemi (24 901 mil),
184 podróżom na Księżyc (238 657 mil).
2 350 000 zaoszczędzonych galonów benzyny, co odpowiada:
55 952 baryłkom benzyny (42 galony w baryłce),
9 milionom dolarów zaoszczędzonych na benzynie (przy cenie 3,80 dolara za galon),
427 cysternom do przewozu benzyny (5 500 galonów w cysternie),
1 tankowcowi wypełnionemu benzyną (2 miliony galonów).
„Właściciele Voltów jeżdżą nimi dokładnie tak, jak oczekiwali tego konstruktorzy”, twierdzi Cristi Landy, dyrektor marketingu odpowiedzialna za Chevroleta Volta. „Sześćdziesiąt procent czasu podróży odbywa się na zasilaniu akumulatorowym, a powiększony zasięg daje możliwość kontynuowania jazdy zawsze, gdy jest to potrzebne. Dzięki temu kierowcy nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń, gdy przesiadają się do Chevroleta Volta”.
Chevrolet Volt jest pierwszym samochodem elektrycznym, którego zasięgu nie ograniczją możliwości baterii. Po wyczerpaniu energii akumulatora, co następuje maksymalnie po 80 kilometrach, uruchamiana jest jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, która zasila silnik elektryczny. W ten sposób zasięg Volta zwiększa się do ponad 500 kilometrów. W celu naładowania akumulatora wystarczy podłączyć samochód do typowego gniazdka 230V.
źródło: Chevrolet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz