Po roku rynkowego sukcesu, Alfa Romeo powraca na Międzynarodowy Salon Samochodów ze spektakularną ekspozycją . Na wystawie zaprezentowane zostaną modele Giulietta i MiTo, stanowiące obecnie kod Alfy Romeo, czyli esencja stylu zdolnego do przekazywania silnych emocji, poszukiwań, których rezultatem są zawsze innowacyjne technologie, znakomita przyczepność do drogi i najwyższa satysfakcja czerpana z jazdy.
Rok sukcesów zawdzięczany modelowi Alfa Romeo Giulietta, który w roku 2012 pozostaje wciąż najbezpieczniejszym kompaktem w swojej klasie (na podstawie badań EURO NCAP).
Rok 2011 był rokiem, w którym zaobserwowaliśmy zarówno ogromną poprawę wizerunku, jak i wzrost sprzedaży samochodów marki Alfa Romeo. W Europie udział w rynku wzrósł od 0,8% do 1%, plasując firmę Alfa Romeo wśród marek, które zaobserwowały najwyższy, niemal 20% wzrost w minionym roku. Sukces ten jest zawdzięczany nie tylko temu, że samochód jest doceniany ze względu na znakomite właściwości jezdne, z których słynęła każda Alfa Romeo, ale także ze względu na fakt, że idealnie zarazem nadaje się do codziennej eksploatacji. Coraz częściej Alfa Romeo jest wybierana przez grupę klientów bardziej dojrzałych i wymagających, w tym coraz większą część stanowią rodziny z dziećmi, przez co skutecznie poszerza ofertę marki skierowaną do różnych osób, jak i dociera do coraz szerszej grupy klientów. Wizerunek marki umocnił się głównie dzięki modelowi Giulietta.
Torująca nowe drogi z technologicznego punktu widzenia, wyposażona w silniki, które podkreślają jej sportowy charakter, Giulietta dowodzi, że jest samochodem funkcjonalnym, oferującym najlepszą przestrzeń i komfort, a zarazem ekonomicznym, czego dowodzą okresy między przeglądami technicznymi dla wersji wyposażonej w silnik wysokoprężny, które są wykonywane tylko co 35 000 km. Ponadto, po upływie roku od wprowadzenia modelu na rynek, przy uwzględnieniu najnowszej oceny przyznanej pojazdowi w 2011 roku przez niezależną organizację ekspercką EuroNCAP, okazuje się ona być najbezpieczniejszym samochodem w swojej klasie, uzyskując najwyższy wynik - wskaźnik bezpieczeństwa Euro NCAP - 87/100, co pozwoliło Alfie Giulietta przyznać 5 gwiazdek i najwyższą ocenę w historii swojego segmentu, spośród wszystkich przebadanych samochodów.
Zaletą są także niskie koszty eksploatacji, ponieważ w porównaniu z konkurencją - Giulietta to samochód, który wymaga najmniejszej liczby przeglądów technicznych w ciągu pierwszych 3 lat użytkowania lub po przejechaniu pierwszych 90 000 km. Dodatkowo zmniejszony został poziom zużycia paliwa, co czyni pojazd idealnym rozwiązaniem również dla klientów flotowych do tego stopnia, że to najlepiej sprzedający się włoski samochód, który toruje sobie drogę do korporacyjnych polityk największych europejskich spółek.
Wreszcie oznaką najwyższej jakości Giulietty jest zachowanie przez samochód wartości przez długi okres. Według niezależnych instytucji eksperckich, takich jak Eurotax, model może się poszczycić najlepszymi cenami w swoim segmencie na rynku samochodów używanych. Wartość rynkowa po upływie dwunastu miesięcy wynosi 68,5% we Włoszech, 77,5% w Wielkiej Brytanii i 66,9% w Hiszpanii, ale Giulietta zwycięża również wśród samochodów kompaktowych pod względem wartości rezydualnej na wszystkich pozostałych rynkach.
To wszystko przyczynia się do stale rosnącej bazy klientów kupujących Giuliettę, która uzyskuje najwyższe jak dotychczas udziały osiągnięte przez markę Alfa Romeo w segmencie samochodów kompaktowych: 2,8% w Europie i 14,5% we Włoszech.
Jedynie w roku 2011 w Europie zostało zarejestrowanych około 80 000 samochodów, z czego około 40% zarejestrowano we Włoszech. Rynki zagraniczne, na których Giulietta osiągnęła najlepsze wyniki to: Francja (ponad 9 200 samochodów), Wielka Brytania (ponad 7 100 samochodów) i Niemcy (ponad 6 300 samochodów), a od momentu wprowadzenia modelu na rynek, do połowy 2010 roku, w sumie na całym świecie złożono zamówienia na prawie 140 000 egzemplarzy modelu Giulietta. W Polsce również marka Alfa Romeo zanotowała kolejny rok wzrostu sprzedaży o 38,2% do roku poprzedniego - coraz więcej osób dołącza do elitarnego Klubu Alfistów.
Rynek europejski preferuje wersje najwyższej klasy (90% wybrało pakiet wyposażenia „Distinctive" lub „Exclusive"), nadwozie w kolorze białym (35%) lub czerwonym, (16%) wersje wyposażone w najmocniejsze silniki, na przykład model z silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM stanowi 15% kombinacji produktów.
Alfa TCT, najlepsza automatyczna skrzynia biegów w swojej kategorii.
Giulietta TCT to samochód o najlepszym stosunku wydajności do osiągów w swojej kategorii. Ta skrzynia biegów może pracować w całkowicie automatycznym lub sekwencyjnym trybie, z ręcznym sterowaniem „górnego i dolnego" położenia dźwigni zmiany biegów, przy użyciu przycisków (łopatek) zintegrowanych z kierownicą. Ponadto dzięki przełącznikowi dynamiki jazdy Alfa DNA, kierowca może dostosować „charakter" samochodu do swoich potrzeb, poprawiając właściwości związane z komfortem, osiągami, bezpieczeństwem i ekonomią eksploatacji.
Giulietta wyposażona w silnik MultiAir i automatyczną skrzynię biegów Alfa TCT to najbardziej przyjazny dla środowiska samochód o napędzie benzynowym w swojej kategorii. Model może się poszczycić niezwykle ograniczonym poziomem zużycia paliwa i poziomem emisji spalin, które wynoszą odpowiednio 5, 2 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym i 121 g CO2/km, a także wyjątkowymi osiągami na miarę marki Alfa Romeo, osiągając prędkość maksymalną 218 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekund.
Wartości zarejestrowane przez model z silnikiem diesla 2.0 JTDM o mocy 170 KM również są najlepsze w swojej kategorii. W rzeczywistości w porównaniu z taką samą wersją z manualną skrzynią biegów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h następuje w zaledwie 7,9 sekund zamiast poprzednich 8,0 sekund, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostaje zredukowane z 4,7 l/100 km do 4,5 l/100 km, a poziom emisji CO2 maleje ze 124 g/km do 119 g/km, co stanowi imponujące wyniki dla silnika tej kategorii.
Ekskluzywne wyposażenie Quadrifoglio Verde, skrzynia biegów TCT i silnik TwinAir: kompletny charakter Alfy Romeo MiTo
Genewa dla modelu Alfa Romeo MiTo będzie doskonałą okazją do zaprezentowania swojego odświeżonego wizerunku jako wysoce zaawansowanego pojazdu, który zachowuje swoją pozycję sportowego samochodu o kompaktowych rozmiarach, zdolnego do zjednania sobie klientów zwracających uwagę na szczegóły i maksymalną satysfakcję płynącą z jazdy.
Samochód na szwajcarskim wybiegu pojawi się w nowej wersji Turbo TwinAir, wyposażony w innowacyjny dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem, okrzyknięty „Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011", który zapewnia szybkość reagowania i dynamikę dzięki mocy 85 KM przy 5 500 obr./min, ale przede wszystkim dzięki momentowi obrotowemu co najmniej 145 Nm, w zakresie dostępności momentu obrotowego od 2 000 do 3 500 obr/min, przy czym poziom zużycia paliwa i emisji spalin zostaje znacznie zmniejszony i wynosi zaledwie 98 g CO2/km.
Samochód w ekskluzywnej wersji „Quadrifoglio Verde" z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM również będzie obecny podczas Salonu, gdzie zaprezentuje bardziej dynamiczną „ duszę" modelu. Samochód został odnowiony za pomocą oryginalnych i wyróżniających się elementów stylistycznych, oprócz rozwiązań szczególnie atrakcyjnych pod względem komfortu. Model z ekskluzywnym wyposażeniem MiTo Quadrifoglio Verde, z potężnym silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywca tytułu Najlepszego Silnika Roku 2010), oferuje innowacyjny aktywny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension", który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami. Układ jest efektem pracy inżynierów firmy Alfa Romeo oraz przeprowadzonych testów drogowych.
Wykorzystując doświadczenie zdobyte na torze wyścigowym, układ powoduje, że model MiTo Quadrifoglio Verde zyskuje jeszcze więcej na dynamice i kontroli nad pojazdem, zapewniając wyjątkową kierowalność i niezrównany poziom bezpieczeństwa, nie wspominając o fakcie, że aktywny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension" doskonale współpracuje z trzema różnymi ustawieniami systemu „Alfa DNA" do sterowania dynamiką pojazdu („Dynamic"- dynamika i sportowe zacięcie), „Normal"- tryb najbardziej ekonomiczny i oszczędny i „All Weather" - to tzw. przycisk na zimę idealnie sprawdzający się na drogach o niskiej przyczepności, sterując wszystkimi aplikacjami samochodu: począwszy od VDC (rozbudowany system ESP), układu kierowniczego i samoblokującego elektronicznego mechanizmu różnicowego Alfa Q2 po szybkość reagowania silnika i skrzyni biegów TCT, jeżeli wchodzi w skład wyposażenia.
W Genewie zobaczymy także wersje z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM z automatyczną skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle Alfa TCT, która zapewnia znakomity poziom zużycia paliwa o wartości 7, 1 l/100 km w cyklu miejskim, poziom emisji C02 - 126 g/km oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 sekund. To najlepszy przykład pasji do torowania nowych dróg, które stanowi prawdziwy kod Alfy Romeo MiTo: w rzeczy samej to pierwszy samochód oferujący zarówno rewolucyjny silnik MultiAir, jak i automatyczną skrzynię biegów Alfa TCT.
W Genewie Alfa Romeo prezentuje siedem wyjątkowych modeli.
Wystawa odsłania krętą, dynamiczną trasę, idealną scenerię dla doznań oferowanych wyłącznie przez samochody Alfa Romeo, a to za sprawą ich dynamiki, mocy i bezpieczeństwa. Całą uwagę na tej działającej na wyobraźnię scenie skupiają dwa modele Giulietta w wersji Exclusive, wyposażone w silniki o mocy 170 KM: 2.0 JTDM i 1.4 TB MultiAir, wyposażone w skrzynie biegów Alfa TCT.
Samochody stanowiące główną atrakcję wystawy czerpią również z modelu flagowego: silnik 1750 TBi o mocy 235 KM połączony z ekskluzywnym wyposażeniem Quadrifoglio Verde. Silnik ten oferuje moment obrotowy o wartości najwyższej ze wszystkich silników benzynowych w klasie wynoszącej 195 Nm/l oraz doskonałą jakość. Maksymalny moment obrotowy 340 Nm jest dostarczany przy zaledwie 1 900 obr./min. Uzupełnieniem wystawowy jest model Giulietta Distinctive wyposażony w silnik 1.4 Turbo o mocy 120 KM.
Oprócz czterech modeli Giulietta, uczestnicy Salonu będą mogli podziwiać trzy wersje modelu Alfa Romeo MiTo, tj. model z ekskluzywnym wyposażeniem Quadrifoglio Verde, z silnikiem Turbo 1.4 MultiAir o mocy 170 KM; model z wyposażeniem Distinctive, z silnikiem 0.9 Turbo TwinAir o mocy 85 KM oraz model z innowacyjnym silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 135 KM i automatyczną skrzynią biegów - Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem.
Na stoisku zainteresowane osoby zostaną zaznajomieni z produktami firmy finansowej FGA Capital, specjalizującej się w segmencie motoryzacyjnym. Firma ta działa na większych rynkach europejskich, w Szwajcarii współpracuje z Fidis Finance, a jej wyłączną misją jest wspieranie sprzedaży wszystkich markowych samochodów grupy Fiat Group Automobiles, poprzez oferowanie innowacyjnych produktów finansowych wraz z usługami o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonymi dla sieci dystrybucji, prywatnych klientów i spółek.
źródło: Alfa Romeo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz