środa, 21 marca 2012

Mirage startuje w Tajlandii

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że 28 marca rozpocznie w Tajlandii sprzedaż nowego, kompaktowego samochodu o nazwie Mirage, przeznaczonego do sprzedaży na wszystkich światowych rynkach.


Mirage to kompaktowy samochód globalny opracowany na bazie rewolucyjnej koncepcji, pozwalającej na spełnienie oczekiwań zarówno klientów z szybko rozwijających się rynków wschodzących, jak i nabywców niewielkich samochodów i entuzjastów pojazdów ekologicznych o doskonałych osiągach z krajów rozwiniętych. Mirage będzie produkowany w nowej, trzeciej fabryce Laem Chabang Plant należącej do firmy Mitsubishi Motors Thailand (MMTh), czyli w największym oddziale produkcyjnym MMC poza Japonią. Samochód będzie początkowo sprzedawany w Tajlandii, a następnie trafi do państw należących do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN (Association of South-East Asian Nations), Japonii, Europy i na inne rynki.

Prezydent MMC, Pan Osamu Masuko, powiedział tuż przed rozpoczęciem ceremonii w Tajlandii: “Z przyjemnością prezentuję model Mirage po raz pierwszy w Tajlandii. Mirage to nowy samochód kompaktowy wyróżniający się wysoką wydajnością paliwową i ekologiczną, co w czasach, gdy zapotrzebowanie na konstrukcje tego typu na rynkach całego świata stale rośnie jest niezaprzeczalnym atutem. Chciałbym osobiście podziękować przedstawicielom rządu w Tajlandii za ich wkład w promocję programu Eco-car, co pozwoliło nam na zwiększenie wydajności na tutejszym rynku. W dalszej kolejności Mirage będzie eksportowany do państw ASEAN oraz do innych zakątków całego świata.”

Cechy modelu Mirage:

Bardzo dobre własności jezdne dzięki kompaktowym wymiarom przy zachowaniu wystarczającej przestrzeni dla pięciorga pasażerów.
Zużycie paliwa i emisja CO2 na jednym z najniższych poziomów w klasie dzięki nowemu silnikowi MIVEC*1, dużej wydajności aerodynamicznej i ograniczonym oporom toczenia.
Zoptymalizowana struktura nadwozia i zakrojone na szeroką skalę wykorzystanie stali o wysokiej odporności na rozciąganie pozwalają obniżyć wagę samochodu o około siedem procent*2 w porównaniu z konkurentami w klasie, co zmniejsza zużycie paliwa. Mirage wykorzystuje także opracowaną przez Mitsubishi strukturę nadwozia RISE*3, która absorbuje i rozprasza siły uderzenia podczas wypadku i w ten sposób zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkim pasażerom.
Wysoka jakość dzięki MMDS (Mitsubishi Motors Development System), czyli systemowi zarządzania jakością, który ustanawia i ocenia realizację określonych zadań na każdym etapie realizacji projektu, od planowania, poprzez sprzedaż, usługi posprzedażowe, aż po zunifikowaną globalną strukturę MMPW (Mitsubishi Motors Production Way).
Dodatkowo, przed rozpoczęciem produkcji, firma MMC umieściła w fabryce w Tajlandii doświadczonych inspektorów z Japonii, których zadaniem była inspekcja produkowanych komponentów w nowym, trzecim oddziale fabryki w celu utrzymania tych samych standardów jakości, które obowiązują w Japonii.

*1: Opracowany przez Mitsubishi elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu
*2: Kalkulacje na podstawie stosunku stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie wykorzystanej w modelach Colt i Mirage do ich wagi
*3: Technologia bezpieczeństwa kabiny RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)

Model Mirage oferowany na rynku w Tajlandii będzie wyposażony w silnik 1,2 l MIVEC, pozwalający przejechać 22 kilometry na jednym litrze paliwa*4, co jest jedną z najlepszych wartości w klasie i wynikiem przewyższającym wymagania tajlandzkiego rządu w kwestii certyfikacji „eco-car”*5. Mirage w specyfikacji na rynek w Tajlandii będzie kosztował pomiędzy 380 000 a 551 000 THB w zależności od wersji wyposażenia. Firma planuje sprzedawać w Tajlandii 2 500 modeli miesięcznie.

*4: Wewnętrzne kalkulacje w uśrednionym trybie pomiarowym ECE R101 Rev.01.
*5: Kwalifikacje: w oparciu o europejskie metody pomiarowe, poniżej 5l/100 km (20 km/l), spełnienie normy emisji EURO4, inwestycja 5 miliardów THB w produkcję w Tajlandii oraz wyprodukowanie 100 000 sztuk rocznie po piątym roku produkcji.

Firma MMC przedstawiła trzyletni biznes plan o nazwie „Jump 2013” w styczniu 2011 roku. Jednym z założeń planu jest skupienie zasobów biznesowych na rozwijających się rynkach wschodzących. W związku z tym firma pragnie umocnić swoje działania w regionie ASEAN. Ważnym posunięciem w ramach uzgodnionej strategii będzie także produkcja i eksport modelu Mirage z Tajlandii. Ponadto, MMC będzie kontynuowało intensywne działania na wschodzących rynkach o dużym potencjale.

źródło: Mitsubishi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz