Toyota Aygo to typowy przedstawiciel aut segmentu A. Jest mała na zewnątrz, przestronna wewnątrz, zwinna i oszczędna. Cechy te doceniło już ponad 580 tysięcy kierowców, którzy kupili ten model (debiut w 2005 roku).
Odświeżona wersja na rok 2012 jest o 15 mm dłuższa od poprzednika (3430 mm), jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest przestronne, a przy tym praktyczne. Do tego dochodzi mały promień skrętu, wynoszący 4,73 m, i przepis na udane autko miejskie gotowy.
Przód samochodu nawiązuje do linii stylistycznej nowej generacji Toyot - „Keen Look”. Duży, trapezoidalny grill chłodnicy, poszerzony zderzak oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne nadają Aygo agresywny wygląd, którego dopełnieniem są diody LED do jazdy dziennej (wersja SOL). Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe lakiery - Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.
Nowo zaprojektowana kierownica została wykończona skórą. Zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej dostępne są przyciemniane tylne szyby. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika zwiększono też kąt odchylenia tylnej półki. Obramowania prędkościomierza, obrotomierza i nawiewów dostępne są w kolorach szarym, natomiast w premierowej wersji Chilli - w kolorze nadwozia (pomarańczowym).
Nabywcy Aygo mogą wybrać jeden z dwóch systemów audio – 35-watowy radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3.
Ze względu na ceny i niewielkie przebiegi, aż 85% samochodów sprzedawanych w segmencie A ma silniki benzynowe. Nowa Toyota Aygo wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Sprzężony z pięciobiegową przekładnią manualną, trzycylindrowy silnik VVT-i wytwarza moc 68 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Zużycie paliwa zmniejszono do 4,4 l/100 km, a emisję CO2 do 102 g/km. Nadal dostępna jest bezsprzęgłowa skrzynia w wersji Multi Mode.
W przednim zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano belkę skrętną o przekroju odwróconego V. Tłumienie amortyzatorów dobrano tak, by zapewnić maksimum komfortu bez pogarszania dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.
Najtańszy 3-drzwiowy Aygo 1,0 VVT-i (68 KM) 5 M/T w wersji TERRA kosztuje 32 500 zł. Odmiana 5-drzwiowa jest droższa o 900 zł. Za doskonale wyposażoną, premierową wersję CHILLI trzeba zapłacić 41 200 zł.
Sprzedaż nowego modelu w Europie ruszyła wczesną wiosną 2012 r.
źródło: informacja www.mototarget.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz